نیکون از دوربین عکاسی DSLR پیشرفته خود با نام D850 رونمایی کرد

چند وقتی بود که شایعاتی مبنی‌بر تصمیم کمپانی نیکون برای رونمایی از دوربینی قدرتمند در فضای وب به چشم می‌خورد که بالاخره پس از انتشار رندرهای مطبوعاتی این محصول در طی یکی دو روز اخیر، این شرکت به‌صورت رسمی ‌از دوربین دیجیتالی DSLR جدید خود به نام D850 پرده برداشت.

نسل جدید دوربین‌های فول فریم DSLR نیکون، ترکیبی از رزولوشن بالا به همراه سرعت عمل خیره‌کننده در عکاسی را در کنار هم ادغام کرده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای طرفداران دنیای عکاسی و به‌طور خاص، آن دسته از کاربرانی باشد که این شغل را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

و اما درخصوص مشخصات این عضو جدید خانواده دوربین‌های دیجتالی نیکون باید گفت که D850 از سنسور 45.7 مگاپیکسلی BSI CMOS بهره می‌برد و قادر به پشتیبانی از بازه ایزو 64-25600 است. این دوربین همچنین از قابلیت عکاسی متوالی با سرعت تقریبی 7 فریم بر ثانیه برخوردار است.

همانند مدل نیکون D5، این دوربین نیز از سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیق 153 نقطه‌ای بهره می‌برد که این ویژگی می‌تواند در ثبت سوژه‌هایی که با سرعت زیاد در حال حرکت هستند، بسیار مفید واقع شود. پردازش اطلاعات این دوربین نیز به دوش موتور پردازشی جدید و البته قدرتمند EXPEED 5 نهاده شده که می‌تواند خیال کاربر را از پردازش سریع اطلاعات راحت کند.

از دیگر ویژگی‌های بارز دستاورد جدید مهندسان نیکون، می‌توان به قابلیت‌های پیشرفته ضبط ویدیو اشاره کرد به‌طوری‌که این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K UHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با سرعت 120 فریم بر ثانیه است. همچنین با این دوربین می‌توان ویدیوهای حرکت آهسته (Slow Motion) را با سرعت 4 و 5 برابر کمتر از سرعت معمولی ضبط کرد.

به گفته نیکون، دوربین D850 از قابلیت ضبط ویدیوهای تایم‌لپس با رزولوشن 8K بهره می‌برد که این روزها، نمونه آن در کمتر دوربین عکاسی مشاهده شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به عکاسی در حالت سکوت (Silent) و ذخیره عکس‌های گرفته شده با فرمت RAW اشاره کرد. ناگفته نماند که این دوربین فاقد فیلتر پایین‌گذر (Low Pass) است.

در پایان باید گفت که نیکون D850 با قیمت 3299 دلار از ماه آینده میلادی در بازار به فروش خواهد رفت که البته این قیمت، تنها برای بدنه این دوربین است.

نوشته نیکون از دوربین عکاسی DSLR پیشرفته خود با نام D850 رونمایی کرد اولین بار در پدیدار شد.