هدف‌گذاری ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ICT

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 100 هزار شغل هدف گذاری شده است.
 
علی ربیعی در همایش استانداران سراسر کشور با موضوع اشتغال اظهار کرد: این دومین جلسه با استانداران در زمینه راهکارهای ایجاد اشتغال با توجه به مزیت استان‌ها بود.
 
وی گفت: دستور جلسه با استانداران در زمینه ایجاد اشتغال و راهکارهای رسیدن به آن براساس مزیت‌های استانی بود، تا به نوعی برنامه‌ریزی اشتغال در سطح استانی صورت بگیرد. در این جلسه استانداران کشور مسائل و موضوعات مربوط به تسهیلات بانکی و موانع تولید مطرح کردند.
 
ربیعی افزود: پروژه‌های نفت و گاز، فولاد و صنایع بزرگ در کشور وجود دارد اما امروز اشتغال ناشی از سرمایه‌گذاری و رشد سریع ایجاد نمی‌شود .
 
وی افزود: در این جلسه استانداران کشور مشکلات و مسائلی در مورد تسهیلات بانکی و موانع تولید مطرح کردند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پنج مصوبه در شورای عالی اشتغال در نوبت دستور قرار دارد و در این جلسه راجع به تسهیلات بحث هایی صورت گرفت.
 
ربیعی گفت: راجع به طرح های آبرسانی 2000 میلیارد تومان از طریق چند بانک و 10 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق تجهیز و تأمین می شود.
 
وی با بیان اینکه تمرکز ما در شورای عالی اشتغال به حوزه کشاورزی است افزود: به 1100 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی 200 میلیارد تومان یارانه تسهیلاتی به منظور جهش پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: طرح صندوق خرد محلی- اجتماعی در جلسه امروز با استانداران مطرح شد و به هر صندوق 1000 میلیارد ریال اختصاص می یابد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: 600 صندوق خرد محلی در 14 استان تشکیل می شود و همچنین برش صنفی و رسته ای برای این صندوق ها ایجاد خواهد شد.
 
ربیعی تصریح کرد: وام روستاییان مرزی از خراسان جنوبی با کارمزد صفر درصد شروع می شود.
 
وی تأکید کرد: اشتغال صرفاً با توسعه بنگاه های بزرگ ایجاد نمی شود و به توسعه محلی نیاز داریم.