هر ۵ دقیقه یکبار به وب کم ها و رایانه ها حمله می شود

نتایج تحقیقات یک شرکت امنیتی نشان می دهد هر ۵ دقیقه یکبار تلاشی برای هک رایانه ها، وب کم و پرینترها انجام می شود.
 
به گزارش تلگراف، طبق تحقیقی جدید رایانه ها، تلفن ها و وب کم هایی که به اینترنت متصل می شوند، هر ۵ دقیقه یکبار با تلاشی برای هک کردن روبرو می شوند.
 
گزارش شرکت امنیتی Netscout  نشان می دهد به طور متوسط فقط ۵ دقیقه طول می کشد تا دستگاهی که به تازگی به اینترنت متصل شده با حمله هکری و تلاش برای ورود به آن  روبرو شود.
 
این حملات مشابه موردی هستند که در ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. در این سال Miriai(یک بات نت مخرب) کنترل بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه را در دست گرفت. از این دستگاه ها برای ایجاد حملات DDOS در وب سایت شرکت های نت فلیکس، آیر بی ان بی و توئیتر استفاده شد.
 
بیشتر رایانه ها و تلفن های هوشمند نسبت به چنین روشی ایمن هستند. اما بسیاری از دستگاه های متصل به «اینترنت اشیا» مانند وب کم ها، ویدئو رکوردرها و پرینترها همچنان در برابر آن آسیب پذیر هستند.
 
مت بینگ تحلیلگر امنیتی ارشد این شرکت می گوید: اگر کاربری لپ تاپ خود را به یک کافی شاپ ببرد و IP آدرس عمومی داشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که با چنین حمله ای مواجه شود. در ۲۴ ساعت گذشته ما شاهد بیش از ۲۰ هزار تلاش برای ورود به دستگاه ها بودیم. این روند فقط مربوط به یک روز نیست. حملاتی این چنین  همیشه اتفاق می افتند.
 
MIirai یک برنامه بات نت بود که توسط Paras Jha (یک دانشجو علوم رایانشی درنیوجرسی آمریکا) برای به تعویق انداختن امتحانش استفاده شد. این بات نت به  وب سایت دانشگاه حمله کرد.