همکاری شرکت‌های سامسونگ و الیمپوس جهت ساخت دوربین‌های پیشرفته‌تر سری گلکسی S22

هنگامی‌که نوبت به گوشی‌های پرچم‌دار می‌رسد؛ شرکت‌های تولیدکننده در وهله نخست پیرامون قابلیت‌های دوربین صحبت می‌کنند. اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار بایستی در این عرصه پیشتاز باشند. در این میان شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به منظور متمایز نمودن محصولات خود با برندهای معروف صنعت دوربین همکاری می‌کنند. در همین راستا شرکت هواوی همکاری خود را با برند لایکا آغاز کرده و شرکت‌های ویوو و وان‌پلاس نیز اقدام به برقراری رابطه تجاری با کمپانی‌های ZEISS Optics و Hasselblad نموده‌اند.

از سوی دیگر شرکت سامسونگ ترجیح می‌دهد تا روز توانمندی‌های خود تمرکز کند؛ اما این رویه احتمالا به‌زودی دستخوش تغییر خواهد شد. اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که این برند کره‌ای به منظور انتقال فناوری دوربین‌های موبایلی به سطحی جدیدتر و پیشرفته‌تر قصد دارد تا با کمپانی الیمپوس (Olympus) همکاری نماید. بدین‌ترتیب نتیجه همکاری این 2 کمپانی در پرچم‌داران سری گلکسی S22 سامسونگ نمایان خواهد شد.

این اطلاعات توسط یک شخص خبرچین قابل‌اعتماد با نام Ice Universe (به نقل از شخصی با شناسه heyitsyogesh@) مطرح شده است. این شخص همواره اطلاعات موثقی را پیرامون محصولات آینده سامسونگ ارائه می‌دهد. چنین پدیده‌ای موجب می‌شود تا باور کنیم برند بزرگ صنعت دوربین به کمک شرکت سامسونگ خواهد آمد.

در حال حاضر شرکت‌های سامسونگ و الیمپوس پیرامون اطلاعات اخیرا منتشر شده هیچ‌گونه اظهارنظری نداشته‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا 2 طرف پیرامون همکاری متقابل به توافق دست یافته یا صرفا مشغول مذاکره با یکدیگر هستند؛ گفتگوهایی که پیش‌بینی نتایج آن‌ها امری دشوار است. همچنین هنوز مشخص نیست که متخصصان الیمپوس در چه حوزه‌هایی مشارکت یا همکاری خواهند کرد.


تولیدکنندگان اسمارت‌فون به شکل فزآینده‌ای مشغول خریداری سنسورهای دوربین ساخت شرکت سامسونگ هستند

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته تا به سلطه سونی در بازار حسگرهای تصویربرداری اسمارت‌فونی خاتمه دهد. بر اساس گزارش تحلیل‌گران به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن‌همراه به شکل فزآینده‌ای سفارشات خرید سنسورهای دوربین موردنیاز خود را به غول کره‌ای ارائه می‌دهند. این در حالیست که محبوبیت ماژول‌های سونی به تدریج روبه کاهش است.


کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در پایان سال گذشته سهم سامسونگ از بازار حسگرهای تصویربرداری برابر با 29 درصد بود. شرکت سونی کنترل 46 درصد از بازار را در اختیار داشت و OmniVision نیز با کسب سهم 10 درصدی از بازار جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. علیرغم اینکه شرکت ژاپنی کماکان به پیشتازی خود در بازار ادامه داد؛ اما روند کاهش سهم آن اکنون آغاز شده است. یک سال قبل از هر 2 سنسور فروخته شده در بازار یکی از آن‌ها متعلق به سونی بود و سامسونگ سهم 20 درصدی از بازار را در اختیار داشت. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ کماکان موفق به جلب نظر تولیدکنندگان برای خریداری محصولات خود شده است. سقوط هواوی که پیش‌تر یکی از بزرگترین مشتریان سونی به‌شمار می‌رفت نیز در کاهش سهم کمپانی ژاپنی از بازار تاثیرگذار بوده است.

غول فناوری کره‌ای در راستای آخرین تلاش‌های جالب‌توجه خود اقدام به معرفی سنسور ISOCELL GN2 نموده است. این سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز به فناوری فوکوس خودکار فازی موسوم به Dual Pixel Pro است. کمپانی سامسونگ قصد دارد تا سنسورهایی با رزولوشن بالا را معرفی نماید و بر اساس شایعات امسال احتمالا شاهد معرفی ماژول دوربین 200 مگاپیکسلی این شرکت خواهیم بود.

نوشته همکاری شرکت‌های سامسونگ و الیمپوس جهت ساخت دوربین‌های پیشرفته‌تر سری گلکسی S22 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.