همکاری مدیاتک و اینتل در زمینه عرضه مودم ۵G برای لپ‌تاپ‌های اچ‌پی و Dell

امروز شرکت مدیاتک از همکاری بزرگ خود با کمپانی اینتل خبر داد. تولیدکننده تایوانی تراشه به منظور ارایه قابلیت پشتیبانی لپ‌تاپ‌های اینتلی از اتصال 5G با این شرکت همکاری می‌کند. فرآیند توسعه مودم 5G مدیاتک در دست اقدام است و تولیدکننده تراشه برای ساخت این محصول با شرکای خود همکاری می‌کند.

فناوری 5G، تجربه کاربری کامپیوترهای شخصی را به فضای جدیدی منتقل خواهد کرد. اینتل در زمینه صنعت محاسباتی پیشتاز است و همکاری با این کمپانی، تخصص مدیاتک در زمینه طراحی فناوری 5G برای بازارهای جهانی را آشکار خواهد کرد. به لطف این همکاری، مصرف‌کنندگان قادر به پیمایش، پخش و اجرای سریع‌تر بازی‌ها بر روی کامپیوترهای شخصی خود خواهند بود. اما انتظار می‌رود که این همکاری موجب پیدایش نوآوری‌های مافوق تصور در حوزه فناوری 5G شود. – Joe Chen؛ ریاست مدیاتک

محصولات کمپانی‌های دل و اچ‌پی برای نخستین بار از مزایای این همکاری جدید بهره‌مند خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها در اوایل سال 2021، لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به مودم‌های 5G مدیاتک روانه بازار خواهند شد.

مودم 5G مدیاتک در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ‌های اینتلی بر پایه مودم 5G هلیو M70 طراحی شده است. این مودم پیش‌تر و در ماه مه معرفی شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، شرکت مدیاتک فردا از نخستین تراشه 5G خود برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی خواهد کرد.

نوشته همکاری مدیاتک و اینتل در زمینه عرضه مودم 5G برای لپ‌تاپ‌های اچ‌پی و Dell اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.