همکاری پژوهشگاه فضایی برای ساخت ماهواره پارس ۱

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در پروژه پارس ۱ نیاز به ایستگاه دریافت تصویر داشتیم که هزینه‌ای بیش از سه میلیارد تومان داشت ولی دستگاه‌های اجرایی موجود، ایستگاهی را در یک منطقه مناسب دارند و ما از ظرفیت آنان استفاده کردیم.
 
 
حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عدم استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود در زمینه خدمات فضایی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در موضوع تحقق اقتصادی مبتنی بر فضا این است که از سرمایه گذاری‌هایی که در حوزه فضایی انجام می‌شود به نحوه بهینه استفاده نمی شد.
 
وی ادامه داد: دانشی که در سازمان‌های مختلف فعال در این حوزه وجود داشت فقط اندوخته شده بود و نیاز به هم افزایی داشت.
 
 
همکاری با دستگاه اجرایی برای پروژه‌های پژوهشگاه
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه بیان کرد: ما در این پژوهشگاه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها و همکاری و هم افزایی با آنها هستیم چنانچه در پروژه پارس ۱ نیاز به دریافت تصویر داشتیم که هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: لذا به جای آنکه خودمان این کار را انجام دهیم بررسی انجام دادیم و متوجه شدیم دستگاه‌های اجرایی موجود در این حوزه چنین ایستگاهی را در یک منطقه مناسب دارند و ما از ظرفیت آن دستگاه استفاده کردیم.
 
صمیمی تصریح کرد: در مقابل ما نیز دانشی که در اختیار داریم و همچنین آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار آن دستگاه قرار می‌دهیم و به این ترتیب تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داریم.