هواوی از نسخه جدید اسمارت‌فون P30 Lite رونمایی کرد

با توجه به ممنوعیت‌های اعمال شده علیه هواوی توسط دولت ایالات‌متحده، این کمپانی قادر به دریافت مجوزهای لازم برای عرضه دستگاه‌های جدید نیست؛ در نتیجه غول چینی به‌دنبال یافتن روش‌هایی جهت حفظ نام خود در ذهن مصرف‌کنندگان است. بازنگری در اسمارت‌فون‌های فعلی و اعمال برخی اصلاحات در قسمت‌های سخت‌افزاری آ‌ن‌ها یکی از روش‌های پیش روی هواوی به‌شمار می‌رود. هواوی با معرفی اسمارت‌فون جدید P30 Lite New Edition دقیقا همین رویکرد را دنبال نموده است.

این هندست اساسا همان مدل P30 لایت عرضه شده در سال گذشته است؛ اما ظرفیت رم و حافظه‌داخلی آن در مقایسه با مدل پیشین افزایش یافته است. اکنون هواوی P30 Lite New Edition با حداکثر 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این در حالیست که ورژن قدیمی‌تر P30 لایت مجهز به حداکثر 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. سایر مشخصات این 2 هندست شامل طراحی، پیکربندی دوربین، تراشه و باتری کاملا مشابه یکدیگر هستند.

از این طریق هواوی بدون‌نیاز به دریافت مجوز جدید برای استفاده از خدمات گوگل قادر به عرضه مجدد کلیه گوشی‌های سال 2019 خود خواهد بود. متاسفانه غول چینی دیگر قادر به ادامه چنین رویه‌ای نیست و همگی کارشناسان امیدوارند که ممنوعیت‌های تجاری فاجعه‌بار علیه هواوی دیر یا زود متوقف شده و نهایتا ختم به خیر شوند.

نوشته هواوی از نسخه جدید اسمارت‌فون P30 Lite رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.