هواوی بریدگی پایین نمایشگر را در اسمارت‌فون‌های خود حذف نخواهد کرد!

امروزه تمرکز بیشتر سازندگان گوشی‌های هوشمند بر روی کاهش بریدگی‌ها و حاشیه‌های پایینی و بالایی نمایشگر گوشی‌ها است که دو مثال بارز این موضوع، دو اسمارت‌فون هواوی P30 و P30 پرو هستند که اخیراً از آن‌ها رونمایی شد. طی مصاحبه اخیر این شرکت، هواوی به‌صورت کامل توضیح داد که چرا هنوز اقدام به حذف حاشیه پایین گوشی از اسمارت‌فون‌های خود نکرده است.

ریچارد یو (مدیرعامل کمپانی هواوی) طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت GSMArena، اعلام کرد که تصمیم این شرکت در حفظ حاشیه پایینی در پرچم‌داران خود، جهت کاهش هرچه بیشتر خطاهای لمسی تصادفی در کاربران است.

طبق گفته‌های ریچارد یو، هواوی قادر به کوچک‌تر کردن این بریدگی‌ها است ولی به انتخاب خودش این کار را انجام نمی‌دهد. هواوی معتقد است که با کوتاه‌تر کردن حاشیه پایینی گوشی، هنگام سوایپ کردن صفحه به سمت بالا خطاهای لمسی زیادی ممکن است روی دهد و این امر باعث عدم رضایت کاربران خواهد شد. همچنین هواوی اظهار داشت که قرار گرفتن فضای کمی در زیر صفحه‌نمایش امری ضروری است چون باعث می‌شود کاربران با اطمینان بیشتری از گوشی استفاده کنند.

درنتیجه اتخاذ چنین تصمیمی، شرکت هواوی که دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است، به‌جای کاهش حاشیه پایینی، در تلاش برای کمتر کردن بریدگی‌های جانبی پرچم‌داران خود است. علاوه بر این، هواوی به‌طور فزاینده‌ای بر روی ساختن ناچ‌های کوچک‌تر در صفحه‌نمایش، تمرکز دارد حتی اگر با این کار مجبور به حذف قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار و تشخیص چهره سه‌بعدی در دوربین سلفی باشد.

نوشته هواوی بریدگی پایین نمایشگر را در اسمارت‌فون‌های خود حذف نخواهد کرد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.