هواوی به‌دنبال عرضه فناوری شارژ سریع ۱۳۵ واتی برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها است

رقابت در عرصه فناوری شارژ سریع کماکان در جریان است. کمپانی شیائومی اخیرا از فناوری جدید خود با توان ورودی 200 واتی رونمایی کرد. این فناوری در آینده نزدیک به‌طور انبوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امروز مشخص شد که یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر اسمارت‌فون در چین نیز به‌دنبال عرضه محصولی جدیدی به بازار است که در مقایسه با فناوری شارژ سریع 120 واتی شیائومی در سری می 11 پرو یک گام جلوتر است. شرکت هواوی از فناوری شارژ سریع 135 واتی رونمایی کرد. این تکنولوژی با اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد.

یک شخص وبلاگ‌نویس در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که هواوی به‌دنبال عرضه یک شارژر قدرتمند 135 واتی است. این شارژر دارای رابط USB-C بوده و از شارژ فوق سریع لپ‌تاپ‌ها و اسمارت‌فون‌های هواوی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس تصویر منتشر شده از شارژر این آداپتور دارای شناسه HW-200A00P00 بوده و از شارژ سریع با حداکثر ولتاژ 20 ولت و شدت جریان 6.75 آمپر پشتیبانی می‌کند. این شارژر مشخصا برای استفاده نوت‌بوک‌ها طراحی شده و با چندین پروتکل مختلف مانند PD، DCP، QC2.0، QC4، FCP و SCP سازگاری دارد. بعلاوه شارژر فوق با اکثر دستگاه‌های دیجیتالی موجود در بازار سازگاری خواهد داشت. این شارژر احتمالا با آداپتور پیش‌تر تائید شده در ماه مارس امسال تفاوت خواهد داشت.

سری شارژ سریع 135 واتی هواوی از بدنه با طراحی تماما سفید و ساختار اسپلیت پین برخوردار است. بعلاوه سیم یکپارچه نیز از قابلیت اتصال برخوردار نیست. همچنین عبارت “HUAWEI SuperCharge” نیز در بخش جانبی شارژر حک شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این شارژر مشخصا برای نوت‌بوک‌ها طراحی شده است؛ اما با اسمارت‌فون‌ها نیز سازگاری دارد. بنابراین آیکون‌های مربوط به اسمارت‌فون و نوت‌بوک نیز قابل رویت هستند.

اگرچه این محصول برای بسیاری از طرفداران غیر هواوی جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما پیش‌تر اعلام شد که لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک 16 به‌صورت استاندارد با آداپتور شارژ 135 واتی روانه بازار می‌شود. بنابراین استفاده از این شارژر روشی معمول برای هواوی است. با این‌حال طراحی ظاهری این شارژر با مدل جدید تفاوت دارد.

ایده‌های شارژ سریع هواوی

در حال حاضر اسمارت‌فون‌های هواوی از شارژ سریع حداکثر 66 واتی (با ولتاژ 11 ولت و شدت جریان 6 آمپر) پشتیبانی می‌کنند. بنابراین دارندگان اسمارت‌فون‌های هواوی در صورت استفاده از این شارژر تنها از تقریبا 50 درصد توان آن بهره خواهند برد. اما هنگامی‌که شارژر با محصولات زیادی سازگاری دارد؛ توان شارژ تنها مشخصه حائز اهمیت به‌شمار نمی‌رود. بدین‌ترتیب کاربران هنگام مسافرت تنها نیازمند حمل یک شارژر خواهند بود. هد شارژ سریع 135 واتی هواوی از این منظر ایده‌آل است؛ زیرا این شارژر امکان شارژ سریع لپ‌تاپ‌ها و اسمارت‌فون‌ها را فراهم می‌کند.

این شارژر پیش‌تر تائیدیه FCC را دریافت نموده است؛ بنابراین عرضه آن در آینده بسیار نزدیک سناریویی محتمل خواهد بود. از آنجا که پیرامون زمان عرضه این شارژر هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ لذا تمامی موارد فوق صرفا مبتنی بر گمانه‌زنی هستند. از این منظر اسمارت‌فون‌های آینده سری هواوی P50 نخستین نامزدهای استفاده از این شارژر هستند.

نوشته هواوی به‌دنبال عرضه فناوری شارژ سریع 135 واتی برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.