هواوی به‌زودی سرویس‌های گوگل را با سرویس موبایلی اختصاصی خودش جایگزین می‌کند

هواوی در نمایشگاه MWC 2018

هواوی کماکان تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا این شرکت برای ایجاد سرویس‌های موبایلی خودش (HMS) به‌عنوان جایگزینی برای سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) تلاش کند. حالا خبرها حاکی از آن است که این سرویس جدید ظاهرا در تاریخ 24 فوریه در رویداد هواوی و آنر در شهر بارسلونا اسپانیا معرفی جهانی خواهد شد.

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که هواوی نسخه اروپایی سری آنر V30 را در این رویداد رونمایی خواهد کرد. آنر V30 و V30 پرو قبلا در ماه نوامبر در چین معرفی شده‌اند. این رسانه‌ها گفته‌اند که نسخه‌های اروپایی این گوشی‌ها، اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که سرویس‌های موبایلی هواوی را بر روی خود خواهند داشت.

این سرویس مدت‌ها در حال توسعه بوده‌ و نسخه بتا آن در ماه دسامبر در چین عرضه شد. این سرویس همچنین بر روی گوشی میت 30 پرو در کشورهایی مانند اسپانیا و اندونزی ارایه گردید. با این‌حال، صرف‌نظر از عرضه محدود میت 30 پرو، قابلیت دسترسی به گوشی‌های مجهز به این سرویس در خارج از چین هم‌اکنون بسیار محدود است. بنابراین معرفی گوشی آنر V30 قدم بزرگی در جهت عرضه جهانی آن خواهد بود.

HMS، شامل سرویس‌هایی مانند هواوی ID، هواوی اپ گالری، تم‌های هواوی، موبایل کلود و موارد دیگری می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که این سرویس تعدادی از اپلیکیشن‌های اصلی گوگل برای ناوبری، پرداخت‌ها، گیمینگ و پیام‌رسانی را جایگزین کند.

هواوی بیش از هر زمان دیگری به جایگزینی سرویس‌های گوگل نیاز دارد. این شرکت هم‌اکنون با اتهامات جدیدی از سوی دولت آمریکا مواجه شده است. ضمن اینکه آمریکا، جدیدترین تمدید مجوز خود برای هواوی را نصف کرده و هواوی حالا فقط یک فرصت ۴۵ روزه برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی دارد.

تحریم هواوی

اگر روابط آمریکا و هواوی در هفته‌های آینده وخیم‌تر بشود، این احتمال وجود دارد که دیگر تمدید مجوزی برای شرکت در نظر گرفته نشود و این می‌تواند به معنای قطع شدن پشتیبانی سرویس‌های موبایلی گوگل از دستگاه‌های فعلی هواوی باشد. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع چگونه پیش می‌رود.

هواوی فعلا خود را برای معرفی جایگزین سرویس‌های گوگل آماده می‌کند و یکی از مدیران شرکت قبلا ادعا کرده بود که حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود، هواوی دیگر وابسته به گوگل نخواهد بود. با اینکه هواوی گفته است که اکوسیستم اوپن سورس اندروید همچنان انتخاب اول آن‌هاست، اما تاکید کرده که معرفی HMS، برای حضور قدرتمند این شرکت در سطح بین‌المللی بسیار حیاتی است و اگر آن‌ها در این کار موفق نشوند ممکن است جایگاه خود را در بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها به سایر رقبای چینی بدهند.

نوشته هواوی به‌زودی سرویس‌های گوگل را با سرویس موبایلی اختصاصی خودش جایگزین می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.