هواوی به دنبال تولید تلویزیون ۸K مجهز به فناوری ۵G

تلویزیون هواوی

سال گذشته کاشف به عمل آمد که هواوی به دنبال ورود به تجارت تلویزیون‌های هوشمند است و حال براساس گزارشات رسیده توسط نشریه Asian Nikkei به نظر می‌رسد که تلویزیون آینده هواوی یک دستگاه جالب با وضوح نمایشگر 8K و مجهز به فناوری 5G خواهد بود.

بله درست شنیدید! به نظر می‌رسد هواوی در سودای شکست دادن تمام تلویزیون‌های موجود در جهان است تا بتواند با ارایه محصولی متفاوت، همانند بازار موبایل، بازار تلویزیون را نیز قبضه کند و جزو سردمداران باشد.

فعلا نمی‌توانیم درباره اندازه و شکل ظاهری این تلویزیون حدسی بزنیم. در حال حاضر اکثر تلویزیون‌های موجود از وضوح تصویر 4k برخوردارند اما برای علاقمندانی که دوست دارند از آینده جلوتر باشند تعداد محدودی تلویزیون 8K نیز عرضه شده است.

قطعا تلویزیون‌های جدید هواوی اگر از وضوح تصویر 8K پشتیبانی کنند قیمت بالایی خواهند داشت که این موضوع خلاف رویه هواوی است چرا که تا کنون این شرکت با محصولات ارزان قیمتش شناخته می‌شد.

تلویزیون‌های خانگی معمولا قابلیت اتصال به Wifi را دارند اما یک تلویزیون مجهز به اتصالات 5G به طور بالقوه می‌تواند برای کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار بگیرد اما مصارف خانگی نیز خواهد داشت و کاربر به راحتی می‌تواند فایل‌های ویدئویی 8K را به سرعت دانلود و روی تلویزیون خود تماشا کند. حتی به نظر می‌رسد با استفاده از تلویزیون 5G شما می‌توانید دستگاه‌های دیگر خود را به آن متصل و از سرعت فناوری 5G  بهره ببرید.

اکنون هیچ چیز به طور رسمی درباره این تلویزیون اعلام نشده است اما اگر شایعات درست باشد قطعا با محصولی هیجان انگیز توسط هواوی رو به رو خواهیم بود.

نوشته هواوی به دنبال تولید تلویزیون 8K مجهز به فناوری 5G اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.