هواوی تبلیغات بحث‌برانگیز بر روی لاک اسکرین اسمارت‌فون‌ها را حذف می‌کند

سیستم عامل هواوی

به دنبال جنگ تجاری بین چین و آمریکا و سپس تحریم‌های آمریکا، هواوی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. در این بین چندی پیش اخبار و تصاویری منتشر شد که حال چینی‌ها را بدتر کرد. داستان از این قرار بود که بسیاری از کاربران برخی گوشی‌های هواوی گزارش کرده بودند که بر روی لاک اسکرین هندست خود تبلیغاتی ظاهر شده است. در نتیجه این گزارش‌ها، به سرعت شایعه‌ای پخش شد که هواوی بدون اطلاع دادن به کاربران، بر روی لاک اسکرین اسمارت‌فون‌های خود تبلیغات پخش می‌کند. حالا شرکت در واکنش به این اظهارات اقدام به انتشار بیانیه‌ای در خصوص چگونگی حذف این تبلیغات کرده است.

هواوی

این تبلیغات مربوط به سایت Booking.com می‌شود که خدمات مسافرتی ارایه می‌کند. همانطور که گفته شد، موضوع دیدن تبلیغات در مورد تمامی دارندگان گوشی‌های هواوی صدق نمی‌کرد و گزارش‌کنندگان کاربران اسمارت‌فون‌های P30 پرو، P20 پرو، P20 لایت، P20 و آنر 10 بوده‌اند. هواوی در خصوص دلیل مشاهده این تبلیغات در وهله اول توضیحی ارایه نداده و تنها با معذرت خواهی از کاربران بابت این مشکل ناخواسته، اعلام کرده است که به زودی این تبلیغات از سرور شرکت حذف خواهد شد.

در هر صورت، کاربرانی که با این تبلیغات آزاردهنده بر روی لاک اسکرین گوشی خود مواجه شده‌اند، می‌توانند به صورت دستی اقدام به حذف آن کنند. برای این کار هنگامی که تبلیغات ظاهر شدند، از پایین به بالا سوایپ نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید.

نوشته هواوی تبلیغات بحث‌برانگیز بر روی لاک اسکرین اسمارت‌فون‌ها را حذف می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.