هواوی در حال تست سیستم عامل جایگزین اندروید

سیستم عامل هواوی

هواوی در راستای تحریم‌های گوگل، به تست سیستم عامل جایگزین اندروید سرعت بخشیده و اکنون طبق گزارش منابع موثق موفق به عرضه یک میلیون اسمارت‌فون با سیستم عامل اختصاصی «هونگ منگ» شده است.

هواوی اولین تولید کننده تجهیزات ارتباطات از راه دور و دومین فروشنده برتر بازار موبایل است که پس از تحریم‌های سیاسی دولت آمریکا از همه جهات تحت فشار قرار گرفته است اما بارها به صورت رسمی و غیررسمی اعلام کرده برنامه‌های زیادی برای خارج شدن از این فشار دارد.

بسیاری از افراد تحریم‌های هواوی را ناشی از جنگ تجاری چین و آمریکا دانسته و معتقدند در صورت توافق دو طرف فشارها از روی هواوی برداشته می‌شود اما در صورت عدم حصول توافق، پس از اتمام مهلت 90 روزه آمریکا، تمامی شرکت‌هایی که با هواوی رابطه تجاری دارند مجبور به قطع ارتباط خود با این شرکت خواهند شد. گوگل و مایکروسافت نیز از این قضیه مستنثی نبوده و هواوی حق استفاده از سیستم عامل‌های محبوب اندروید و ویندوز را در گجت‌های الکترونیکی خود همانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و ساعت‌ هوشمند نخواهد داشت.

آینده‌نگری هواوی

اما برنامه هواوی برای فرار از این وضعیت توسعه و استفاده از سیستم عامل‌های HongMeng و Ark است.

بنابر گزارش‌های رسیده هواوی 7 سال است که روی توسعه سیستم عامل هونگ منگ کار کرده چرا که چنین اقداماتی از سمت آمریکا را پیش‌بینی کرده و به دنبال قطع وابستگی خود به گوگل بوده است.

سیستم عامل هواوی

زمان عرضه سیستم عامل داخلی هواوی فرا نرسیده است

با وجود سال‌ها تحقیق و تلاش برای توسعه سیستم عامل جایگزین اندروید و هزاران تست انجام شده، اما هنوز هونگ منگ ناتمام باقی‌مانده است.

شایعه‌ای که درباره بزرگترین مشکل سیستم عامل داخلی هواوی به گوش می‌رسد، سازگاری کامل با سیستم عامل اندروید است تا نصب و اجرای تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی روی گوشی‌های این شرکت ممکن شود.

طبیعتا پیاده سازی این قابلیت به زمان زیادی نیاز دارد اما Huawei در شرایطی نیست که بتواند وقت تلف کند و از مهندسان شرکت خواسته تا به روند تست و بررسی این سیستم عامل سرعت ببخشند.

هدف این پروژه بلند پروازانه از سال 2012 تاکنون طراحی سیستم عاملی بوده که بهترین ویژگی‌های اندروید و iOS را به صورت یک جا داشته باشد.

اگر این شرکت موفق شود نهایتا به هدفش برسد، احتمالا دیگر نیازی نخواهد بود تا توسعه دهندگان اپلیکیشن، نرم‌افزاری متفاوت برای اپ استور هواوی طراحی کنند.

البته رسیدن به چنین هدفی سخت بوده و شاید اصلی‌ترین دلیل این موضوع است که Huawei هنوز زمان دقیقی را برای عرضه سیستم عامل خود مطرح نکرده است.

سیستم عامل جایگزین اندروید

تست سیستم عامل جایگزین اندروید در یک میلیون گوشی هواوی

اگر ترامپ تحریم‌ها علیه هواوی را لغو نکند و مهلت 90 روزه به این شرکت نیز تمدید نشود، هواوی عملا راهی جز امتحان سیستم عامل ناتمام خود ندارد.

البته Huawei اعلام کرده که آماده است به زودی یک میلیون گوشی را با سیستم‌عامل اختصاصی خود روانه بازار کند. سیستم عامل ساخت هواوی پاییز امسال یا بهار آینده در دسترس است و روی موبایل‌ها، کامپیوترها، تبلت‌ها، پوشیدنی‌های هوشمند و حتی خودروهای آینده قابل نصب خواهد بود.

لازم به ذکر است این شرکت تمرکز خود را روی امنیت گذاشته تا کاربران هواوی نگران اطلاعات شخصی خود نباشند.

قطعا سخت‌ترین بخش ماجرا برای هواوی، راضی کردن مشتریان اروپایی هواوی است که استفاده از سیستم عامل جایگزین اندروید را بپذیرند.

نوشته هواوی در حال تست سیستم عامل جایگزین اندروید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.