هواوی در سال جاری مجموعا ۱۰۰ میلیون تلفن همراه فروخته است

Huawei

کمپانی هواوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان، سال گذشته موفق به فروش 206 میلیون دستگاه انواع تلفن همراه شد که تقریبا نیمی از این تعداد خارج از بازار کشور چین به فروش رسیده‌اند. این کمپانی چینی در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز موفق شده 59 میلیون دستگاه گوشی موبایل را به فروش برساند. این میزان فروش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدودا 50.3 درصد رشد را نشان داده و هواوی را بالاتر از اپل و در فاصله کمی پایین‌تر از سامسونگ قرار می‌دهد.

هواوی به عملکرد فوق‌العاده خود ادامه می‌داد و به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران تا سال 2020 می‌توانست به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود. اما متاسفانه این کمپانی با یک فاجعه روبرو شد! وزرات بازرگانی ایالات متحده هواوی را در لیست سیاه تجارت خود قرار داد و بدین ترتیب این شرکت چینی عملا حق هیچ‌گونه داد و ستدی با بازار ایالات متحده را نخواهد داشت.

تامین کنندگان بزرگ ایالات متحده و یا آنهایی که از تکنولوژی‌های آمریکایی استفاده می‌کنند تمام روابط تجاری خود با Huawei را لغو کردند. در بین این کمپانی‌ها نام‌های مهم و تاثیرگذاری مانند گوگل، کوالکام، اینتل، ARM و بسیاری دیگر نیز دیده می‌شود.

به گفته مسئولین ارشد هواوی این تحریم می‌تواند باعث کاهش فروش 40 تا 60 میلیون دستگاه در سال میلادی جاری شود که در نهایت مجموع گوشی‌های هوشمند فروخته شده توسط این کمپانی در سال 2019 را به 146 تا 166 میلیون دستگاه می‌رساند. در حالی که برخی از مدل‌های فعلی و قدیمی‌تر مانند P30 Pro و یا Mate 20 Pro به اندروید Q بروزرسانی خواهند شد اما به نظر می‌رسد هواوی تمایل دارد گوشی‌های هوشمند سری Mate 30 خود را با سیستم عامل Hongmeng که توسط همین شرکت توسعه داده شده، عرضه نماید.

Huawei

بدون شک این موضوع به کاهش تقاضای بازار نسبت به گوشی‌های هوشمند هواوی منتهی خواهد شد اما به هر حال تا تاریخ 30 مه سال جاری، این تولیدکننده چینی موفق به فروش 100 میلیون دستگاه تلفن همراه شده که قابل توجه است. این اطلاعات توسط هی گنگ، ریاست بخش گوشی‌های هوشمند هواوی در جریان رویدادی که به معرفی محصول جدید این شرکت تحت عنوان Nova 5 اختصاص یافته بود، اعلام شد.

همچنین Huawei از ماه اکتبر سال گذشته تا به امروز 2 میلیون دستگاه ساعت هوشمند Watch GT را به فروش رسانده است. رن ژنگ‌فی، موسس و مدیرعامل هواوی اوایل هفته گذشته اعلام کرد که تحریم‌های صورت گرفته از سوی زنجیره‌های تامین واقع در ایالات متحده به کاهش 30 میلیارد دلاری درآمدهای این شرکت در سال میلادی جاری منتهی خواهد شد. این مقام اجرایی اضافه کرد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار خارج از کشور چین از ماه گذشته کاهش 40 درصدی را شاهد بوده است.

اما از بازار گوشی‌های هوشمند که فاصله بگیریم، هواوی این روزها در بخش گجت‌های پوشیدنی وضعیت خوبی را سپری می‌کند. گروه کسب و کار مصرفی هواوی امروز اعلام کرد که از ماه اکتبر سال میلادی گذشته تا به امروز بیش از 2 میلیون دستگاه ساعت هوشمند Watch GT را به فروش رسانده است.

این اطلاعات که توسط وب‌سایت IDC منتشر شده، نشان می‌دهند که میزان عرضه ساعت‌های هوشمندی که هواوی در سه‌ماهه نخست سال جاری به فروش رسانده نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته بیش از 282.2 درصد افزایش داشته که قابل توجه است. کمپانی هواوی در سه‌ماهه‌ای که از ژانویه تا پایان مارس طی شد مجموعا 5 میلیون دستگاه گجت‌های هوشمند پوشیدنی را به فروش رساند و پس از اپل و شیائومی، با سهم بازار 10 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت.

Huawei

اوایل سال میلادی جاری، Huawei دو نسخه جدید از ساعت هوشمند واچ جی‌تی تحت عنوان Watch GT Active و Watch GT Elegant را معرفی کرد. نسخه اکتیو از کیس بزرگتر 46 میلی‌متری و نسخه الگانت نیز به یک کیس 42 میلی‌متری مجهز شده است.

این شانس هنوز هم برای هواوی وجود دارد تا از این کابوس تاریک رهایی پیدا کند. در واقع وزارت بازرگانی ایالات متحده نام این تولیدکننده چینی را به دلایل امنیتی در لیست سیاه تجارت قرار داده و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که هواوی برای تجارت با بازار ایالات متحده و کمپانی‌های آمریکایی باید قراردادهای تجاری جدید و شفاف را به امضا برساند.

همان‌طور که می‌دانید دو کشور چین و آمریکا در جنگ اقتصادی بوده و هر کشور تعرفه‌های گمرکی و مالیاتی را بر روی محصولات تولیدی یکدیگر وضع می‌کنند. اگر بین این دو کشور توافقی حاصل شود ممکن است هواوی نیز از لیست سیاه تجارت ایالات متحده خارج و مجددا به بازار بسیار بزرگ این منطقه وارد شود. در چنین شرایطی کمپانی‌هایی مانند گوگل و هولدینگ‌های ARM می‌توانند یک بار دیگر روابط تجاری خود با این تولیدکننده چینی را از سر بگیرند. اما اگر جنگ اقتصادی بین این دو کشور شدت بگیرد، ترامپ بر روی محصولات چینی به ارزش 300 میلیارد دلار، تعرفه‌های گمرکی جدیدی را اعمال خواهد نمود. این محصولات شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لوازم جانبی مرتبط با آنها خواهد بود.

نوشته هواوی در سال جاری مجموعا 100 میلیون تلفن همراه فروخته است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.