هواوی در صورت رفع تحریم‌های آمریکا نیز از خدمات گوگل استفاده نخواهد کرد

هواوی از App Gallery به جای فروشگاه گوگل پلی‌استور استفاده می‌کند. شرکت هواوی از سال گذشته میلادی به دلیل جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های گوگل برروی تلفن‌هایش استفاده کند. تقریبا یک سال از شروع تحریم‌ها علیه هواوی و سایر شرکت‌های چینی می‌گذرد. شواهد نشان می‌دهند که اوضاع درحال بهتر شدن هستند، اما به نظر می‌رسد که هواوی برنامه متفاوتی برای ادامه مسیر خود درنظر گرفته است.

App Gallery هواوی

یک مقام هواوی در مصاحبه‌ای با نشریه استرالیایی Der Standard گفت که حتی اگر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت لغو شوند، آن‌ها دیگر از خدمات و نرم‌افزار‌های گوگل استفاده نخواهند کرد. به احتمال زیاد، شما نیز این موضوع را حدس می‌زدید؛ شرکت هواوی قصد دارد اپلیکیشن App Gallery خود که تحت نظر Huawei Mobile Services قرار دارد را توسعه دهد. این سرویس به عنوان جایگزین Google Play Services در اسمارتفون‌های هواوی تعبیه خواهد شد.

از نظر فنی، Huawei Mobile Services با استفاده از APIهای موجود در Google Play Services می‌‌تواند بدون بهره‌گیری از سیاست‌های ایالات متحده از پلتفرم اندروید برای تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند.

App Gallery هواوی

حتی هواوی بنا دارد یک بنیاد پراکسی در قاره اروپا ایجاد کند تا به راحتی بتواند برای تجارت با سایر شرکت‌های آمریکایی ارتباط داشته باشد. هواوی برای تحقق این امر سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. هرچند که تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها در فروشگاه نرم‌افزاری هواوی قرار دارند، اما اگر هواوی بتواند تعداد بیشتری از نرم‌افزارها را به App Gallery خود اضافه کند، یک موفقیت بزرگ برای چینی‌ها خواهد بود.

البته، این کار آسان نیست، اما استفاده از یک اسمارتفون اندرویدی با بهره‌گیری از فروشگاه نرم‌افزاری مستقل از گوگل می‌تواند یک تجربه جدید به حساب بیاید.

نوشته هواوی در صورت رفع تحریم‌های آمریکا نیز از خدمات گوگل استفاده نخواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.