هواوی علی‌رغم تحریم آمریکا خواهان برقراری روابط مجدد با شرکت گوگل است

تحریم هواوی

شرکت هواوی در سال گذشته با تحریم‌های تجاری ایالات متحده آمریکا روبه‌رو شد و نام آن در لیست تحریم‌های این کشور (Entity List) ظاهر شد. تاکنون تحریم هواوی توسط آمریکا بسیار جدی بوده و این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی کشور قرار گرفته است. بدین ترتیب، هواوی از هرگونه روابط تجاری با شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌هایی که از فناوری این کشور استفاده می‌کنند، منع شد. در نتیجه این اقدام، محصولات جدید هواوی مجوز استفاده از سرویس‌ موبایل گوگل (GMS) و نرم‌افزار‌های این شرکت را ندارند.

هواوی نیز پس از اقدام دولت آمریکا مجبور شد که جایگزینی برای خدمات گوگل در نظر بگیرد. در نتیجه این جایگزینی‌ها، شرکت چینی هواوی از سرویس موسوم به Huawei Mobile Services و فروشگاه نرم‌افزاری AppGallery رونمایی کرد که توسعه‌دهندگان سراسر جهان می‌توانند بازی‌ها و اپلیکیشن‌های خود را در آن‌ جا منتشر کنند. محدودیت‌های دولت آمریکا مانع بسیار بزرگی پیش روی هواوی قرار داد، اما این شرکت با تقویت برنامه‌های خود به منظور توسعه اختصاصی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلفن‌های جدیدش موانع را از راه برداشت.

تحریم هواوی

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت Wired خاطر نشان کرد که تمایل دارد گوگل و سرویس‌های آن را به تلفن‌های خود برگرداند. مدیر ارشد هواوی اظهار داشت که این شرکت منافع زیادی را برای گوگل به ارمغان آورده و شریک بسیار خوبی برای این شرکت بوده است. ریچارد یو امیدوار است که بتواند مجوزهای دولت آمریکا برای لغو تحریم و ادامه همکاری با شرکت‌هایی مانند گوگل را دریافت کند. او معتقد است که این کار ارزش کمپانی‌های آمریکایی را نیز بالا می‌برد.

بسیاری از کاربران استفاده از سرویس‌های گوگل و فروشگاه نرم‌افزاری پلی‌استور را ترجیح می‌دهند، زیرا سرویس‌های گوگل در مقایسه با سرویس جدیدی مثل Huawei Mobile Services حق انتخاب بیشتری را به کاربران اعطا می‌کنند. به گفته ریچارد یو، هواوی قصد دارد که توسط سرویس‌های کامل و بی‌نقص گوگل برروی پلتفرم اندروید باقی بماند. به همین منظور، هواوی برای انجام این کار به مجوز‌های دولت ایالات متحده نیاز دارد تا بتواند همکاری خود را با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و سایر شرکت‌ها ادامه دهد.

تحریم هواوی

مدیرعامل هواوی درباره برخی مسائل دیگر، مانند دستیار صوتی Celia، فروشگاه AppGallery، برنامه‌های شرکت برای اپلیکیشن TomTom و شیوع ویروس کرونا در این مصاحبه صحبت کرد. هواوی در تلاش است تا جای خالی گوگل را برروی محصولات جدید خود پر کند. این شرکت هم‌چنین اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در کارخانه‌های خود در چین انجام داده است.

نوشته هواوی علی‌رغم تحریم آمریکا خواهان برقراری روابط مجدد با شرکت گوگل است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.