هواوی میت ۲۰ پرو همچون آیفون، به قابلیت تشخیص چهره دو کاربر مجهز شد

میت 20 پرو

نه چهره همه انسان‌ها با یکدیگر مشابه است و نه همه سیستم‌های تشخیص چهره توانایی‌های یکسانی دارند. به عنوان مثل سیستم‌های شناسایی چهره بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، حتی آنقدر امن نیستند که بتوان از آن برای تایید یک انتقال وجه ساده استفاده نمود. این سنسور‌ها تنها بدرد افرادی می‌خوردند که مایلند با یک نگاه به دستگاه، قفل صفحه باز شود!

میت 20 پرو

البته در سوی دیگر هندست‌هایی قرار دارند که از امنیت قابل توجهی برخوردارند. سیستم شناسایی چهره گوشی هواوی میت 20 پرو یکی از این موارد است. طبق گزارش جدید انجمن مشتریان هواوی که توسط وبسایت XDA منتشر شد، یک روز بعد از انتشار آخرین آپدیت، ویژگی جدیدی نیز به سیستم تشخیص عمق سه‌بعدی در گوشی میت 20 پرو افزوده شده است. این قابلیت جالب اجازه می‌دهد تا یک کاربر دیگر نیز امکان باز کردن قفل گوشی با استفاده از سیستم شناسایی چهره را داشته باشد و تصویر او درست در کنار پروفایل مالک اصلی گوشی به نمایش گذاشته می‌شود.

این ویژگی، در صورت نیاز برای به اشتراک گذاشتن گوشی بین دو نفر مثلا از اعضای خانواده، دوست یا همسر می‌تواند بسیار مفید واقع گردد. بدین طریق، هر دو فرد می‌توانند با استفاده از شناسه چهره خودشان اقدام به بازکردن قفل گوشی و یا یک اپلیکیشن خاص و تایید پرداخت و انتقال وجه در سامانه‌های مالی همچون وی‌چت و یا علی‌پی نمایند.

البته این به‌روز‌رسانی تنها برای کاربرانی که مالک یکی از دو گوشی میت 20 پرو و یا نسخه میت 20 RS پورشه هستند، در دسترس است. این افراد بعد از دریافت آپدیت مربوطه، برای فعال کردن آن می‌توانند وارد بخش Security and Privacy و گزینه Face Unlocking شوند. در این قسمت با افزودن یک مورد جدید New Spare Face می‌توان برای گوشی چهره شخص دوم را مشخص کرد. برای این کار نیز باید با ضربه زدن به دکمه آن و کلیک بر روی Start Entry و Enter the second face، گوشی را دوکاربره نمود.

در به‌روزرسانی‌های پیشین که در ماه‌های دسامبر 2018 و ژانویه 2019 منتشر شده بود در مورد بهبود کارایی سیستم تشخیص چهره و افزایش امنیت آن اشاراتی شده بود. این قابلیت هم اکنون به دستگاه‌های موجود در چین افزوده شده است و به زودی در سراسر جهان به کاربران این دو مدل گوشی عرضه خواهد شد. البته کاربران سیستم عامل iOS، پیش‌ از این با انتشار نسخه iOS 12 در مدل‌هایی از گوشی آی‌فون که از ویژگی فیس آی‌دی پشتیبانی می‌کردند، این قابلیت را دیده بودند.

نوشته هواوی میت 20 پرو همچون آیفون، به قابلیت تشخیص چهره دو کاربر مجهز شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.