هواوی میزان درآمد سه‌ماهه خود در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد

گزارشات مالی کمپانی هواوی نشان می‌دهند که درآمد این شرکت در سه‌ماهه نخست 2019 به میزان 39 درصد افزایش یافته و به مبلغ 179.7 میلیارد یوان (26.81 میلیارد دلار) رسیده است. هم‌چنین هواوی اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماه گذشته، 8 درصد بوده که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، کاهش یافته است. بزرگترین کمپانی تولید‌کننده تجهیزات مخابراتی جهان آمار دقیق‌تری از سود خالص خود به ما ارایه نکرد.

هواوی از اعلام این آمار اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، این شرکت تلاش می‌کند تا تحریم‌های ایالات متحده را نادیده گرفته و به روند پیشرفت خود ادامه دهد. هواوی مدتی پیش با اعمال فشار از طرف دولت آمریکا، فروش تجهیزات مخابراتی و هم‌چنین تجهیزات اینترنت نسل پنجم را در بازار آمریکا از دست داد. آمریکا مدعی است که هواوی با استفاده از تجهیزات مخابراتی خود در این کشور، از شهروندان و سایر افراد این کشور جاسوسی کرده و اطلاعات حساس و مهم آمریکا را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

در این میان هواوی نیز بار‌ها و بار‌ها این اتهامات را رد کرده و رن ژنگفی، بنیانگذار این شرکت معتقد است که تمام این ماجراها مربوط به سیاست است. با وجود تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، هواوی قرارداد‌های جدیدی را به‌منظور توسعه شبکه اینترنت 5G در سایر نقاط جهان بسته است.

این غول چینی در پایان ماه مارس اعلام کرد که 40 قرارداد تجاری مربوط به توسعه اینترنت 5G با اپراتور‌ها امضا کرده است، این شرکت 70 هزار عدد از ملزومات توسعه شبکه اینترنت نسل پنجم را به سراسر جهان ارسال کرده و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان ماه مه، به 100 هزار عدد برسد.

شرکت هواوی برای اولین بار در سال 2018 روند کاهشی درآمد خود در دو‌ سال اخیر را تجربه کرد. اما به‌نظر می‌رسد که اوضاع مالی این شرکت بهبود یافته و رن ژنگفی در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC اعلام کرد میزان فروش تجهیزات مخابراتی هواوی، 15 درصد افزایش یافته است. او همچنین گفت که فروش محصولات مصرفی این کمپانی در سه‌ماهه نخست امسال بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است. رن در این مصاحبه این نکته را هم افزود که: “آمار و ارقام نشان می‌دهند که ما هم‌چنان در حال رشد هستیم و هیچ افتی در این مسیر نداشته‌ایم.”

گو پینگ، رییس شرکت هواوی نیز گفته است که انتظار دارد تمامی محصولات این شرکت (محصولات مصرفی، تجهیزات ارتباطی و محصولات سازمانی) رشد دو‌رقمی را در سال جاری تجربه کنند.

علاوه‌بر این موارد، هواوی اعلام کرد که 59 میلیون دستگاه اسمارتفون را درسه‌ماهه نخست امسال به فروش رسانده است. البته این شرکت آمار فروش اسمارتفون‌های خود را در سه‌ماهه نخست سال 2018 اعلام نکرد. اما با توجه به گزارشات منتشر‌شده از سوی موسسه Strategy Analytic می‌توان متوجه این موضوع شد که این کمپانی چینی در سه‌ماهه نخست 2018، توانست 39.3 میلیون دستگاه از هندست‌های هوشمند خود را به فروش برساند.

 

نوشته هواوی میزان درآمد سه‌ماهه خود در سال 2019 را اعلام کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.