هواوی می‌خواهد با کنار زدن اپل، بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن هوشمند شود

هواوی می‌خواهد با کنار زدن اپل، بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن هوشمند شود

کمپانی هواوی در حد و اندازه خود تا به حال بد کار نکرده است و در نیمه اول سال 2016، آن‌ها با افزایش سود 39 میلیون دلاری روبرو شدند و میزان فروش نیز با 25 درصد افزایش، به 61 میلیون دیوایس رسید. این کمپانی با کنار زدن شیائومی، به اولین و بهترین تولید کننده تلفن هوشمند در کشور چین تبدیل شد.

مسئولان هواوی در نظر دارند تا در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۴۰ میلیون دیوایس را به فروش برسانند و این هدف را برای خود مشخص کرده‌اند. آقای Richard Yu مدیر عامل هوآوی می‌گوید:

ما می‌خواهیم در سال ۲۰۱۷، خود را به عنوان دومین تولید کننده تلفن هوشمند در دنیا به جهان معرفی کنیم و تا سال ۲۰۲۱، جایگاه خود را به صدر رسانده و به عنوان بزرگترین تولید کننده در دنیا شناخته شویم.

کمپانی هوآوی برای ورود به کشور آمریکا راه سختی را در پیش دارد. چرا که در سال ۲۰۱۶ آنها توانستند تنها ۱۵۳ هزار دیوایس در این کشور به فروش برسانند و این آمار، باعث شده تا هوآوی نام خود را حتی در لیست ۱۰ تولید کننده برتر کشور آمریکا نبیند. اپراتورهای Verizon ،AT&T ،T-Mobile و Sprint نیز قراردادهای خود با این کشور چینی فسخ کرده‌اند. ریچارد یو در این زمینه می‌گوید:

در ۵ سال گذشته، ما استراتژی خوبی را دنبال نکرده و نتوانسته‌ایم تا در قلب کاربران جای باز کنیم.

اما دوره و زمونه تغییر کرده و هواوی با وام‌هایی که از دولت چین دریافت کردند، توانستند تا فعالیت‌های شبکه‌ای خود در آفریقا و آمریکای لاتین را شروع کنند و موفق به بستن قرارداد با یکی از اپراتورهای معروف اروپایی به نام Vodafone شدند. بر اساس اعلام IDC، هواوی توانست با افزایش ۱۲ درصدی سیستم بازاریابی جهانی خود، میزان فروش محصولاتش را حدودا ۱۰ برابر کرده و در این زمینه، در کشورهای لهستان، پرتغال و هلند، آمار فروش خود را بالاتر از آی‌فون اپل برده است.

مسئولان هوآوی امیدوار هستند تا با اجرای این استراتژی در آمریکا، آمار اشاره شده را در این کشور نیز تکرار کرده و موفقیت خود را به دنیا ثابت کنند. آنها به تازگی آقای Michele Xiong که یکی از فعالان عرصه تکنولوژی بی‌سیم در اپراتور Verizon است را استخدام کرده‌اند تا از توانایی وی در پیشبرد اهداف خود کمک بگیرند. آنها همچنین با تنظیم و امضای قرارداد با فروشندگانی مانند Walmart و Best Buy، قصد دارند تا محصولات آنلاک شده خود را در کشورهای بیشتری به فروش برسانند.

در حال حاضر، آمار فروش هواوی با محصولات اپل، تفاوت زیادی ندارد. در سه ماهه سوم سال گذشته، ۴۵.۵ میلیون آی‌فون به فروش رسید و این آمار، تنها ۱۰ میلیون از میزان فروش محصولات هواوی بالاتر است.

نوشته هواوی می‌خواهد با کنار زدن اپل، بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن هوشمند شود اولین بار در پدیدار شد.