هواوی می‌گوید تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت به ضرر مردم این کشور تمام خواهد شد

رابط کاربری EMUI 11

اندی پوردی (Andy Purdy)، مدیر ارشد امنیتی هواوی در آمریکا، طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که اقدامات اخیر ایالات متحده علیه هواوی، به مردم آمریکا بیش از این شرکت ضرر خواهد زد. منظور پوردی از اقدامات اخیر، قطع کردن دسترسی هواوی به زنجیره تامین جهانی چیپست است.

پوردی گفت که هواوی بالاخره این موانع را پشت سر خواهد گذاشت و خود را با شرایط جدید وفق خواهد داد، اما این‌گونه اقدامات دولت آمریکا باعث خواهد شد تا شهروندان آمریکایی بیشتری کار خودشان را از دست دهند و صنعت جهانی تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه هواوی، این شرکت را مجبور به انتقال کل زنجیره تامین‌ خودش به داخل چین خواهد کرد و در نتیجه مشاغل بسیار زیادی را به خارج از آمریکا انتقال خواهد داد.

مدیر ارشد امنیتی هواوی همچنین گفت که زمانیکه هواوی در بلند مدت از فناوری آمریکا مستقل بشود، دیگر به این کشور باز نخواهد گشت. سایر شرکت‌های چینی هم ممکن است چنین تصمیمی را اتخاذ کنند و این موضوع درنهایت به رقابت‌پذیری آمریکا لطمه خواهد زد و صنایع بیشتری را در این کشور تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

اندی پوردی همچنین افزود که او نگران است چین در پاسخ به این‌گونه اقدامات ایالات متحده، تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند اپل اعمال کند که این کار مرحله جدیدی را در جنگ تجاری دو کشور شعله‌ور خواهد کرد.

نوشته هواوی می‌گوید تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت به ضرر مردم این کشور تمام خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.