هواوی نوا ۴ یک هفته پس از گلکسی A8s سامسونگ معرفی خواهد شد

Huawei-Nova-4 هواوی نوا 4 یک هفته پس از گلکسی A8s سامسونگ معرفی خواهد شد

کمپانی هواوی دوشنبه هفته گذشته تیزری منتشر کرده بود که نشان از عرضه اسمارت‌فونی با نمایشگر اینفینیتی O داشت. اگرچه در آن تیزر یک ستاره درخشان در گوشه نمایشگر یک گوشی موبایل به چشم می‌خورد، اما در تیزر جدیدی که مربوط معرفی گوشی هواوی نوا 4 و زمان معرفی آن است، حفره‌ای در گوشه بالایی پنل نمایشگر این دستگاه دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین سلفی است.

Huawei-Nova-4-Teaser هواوی نوا 4 یک هفته پس از گلکسی A8s سامسونگ معرفی خواهد شد

با انتشار این تیزر، کمپانی هواوی صراحتا اعلام کرد که گوشی میان‌رده هواوی نوا 4 دارای نمایشگری از نوع اینفینیتی O بوده و قرار است روز 17 دسامبر (26 آذر) از آن رسما پرده‌برداری شود. چندی پیش نیز تصاویری از نمونه واقعی این محصول در دنیای واقعی دیده شد. در آن تصویر می‌شد گوشی هواوی نوا 4 را در درون قاب محافظش دید که در گوشه بالای سمت چپ نمایشگرش نیز دوربین سلفی آن درون حفره‌ای ایجاد شده در پنل صفحه نمایش به چشم می‌آمد.

در ابتدا تصور می‌شد گوشی گلکسی A8s سامسونگ تنها اسمارت‌فونی باشد که چنین پنلی خواهد داشت، اما هواوی بلافاصله تیزری منتشر کرد تا نشان دهد عقب‌تر از رقیب کره‌ای خود نیست. اگرچه هواوی خیلی سعی کرد که با معرفی هر چه سریع‌تر گوشی هواوی نوا 4 خود را به عنوان اولین کمپانی به‌کار گیرنده پنل‌های اینفینیتی O معرفی کند، اما اخیرا مشخص شد که سامسونگ از گوشی گلکسی A8s یک هفته زودتر از هواوی نوا 4 رونمایی خواهد کرد تا به این ترتیب لقب اولین گوشی مجهز به پنل حفره‌دار از آن میان‌رده جدید کره‌ای‌ها شود.

گوشی هواوی نوا 3 در ماه جولای (5 ماه پیش) با چیپست کایرین 970 و گوشی هواوی نوا 2s نیز با چیپست کایرین 960 معرفی شده بودند. حال اگر فرض کنیم که هواوی باز هم بخواهد در سری جدید نوا از جدیدترین تراشه پرچمدار خود استفاده کند و قید استفاده از تراشه میان‌رده کایرین 710 را بزند، در این صورت باید خوش‌بین باشیم که گوشی هواوی نوا 4 به چیپست کایرین 980 مجهز باشد. بد نیست بدانید گوشی هواوی نوا 3i که آن را با نام هواوی پی اسمارت پلاس نیز می‌شناسند، مجهز به تراشه کایرین 710 است. حال اگر فرضیه استفاده از پردازنده کایرین 980 را در گوشی نوا 4 بپذیریم، در این صورت احتمالا هواوی قدرت آن را تا حدی پایین خواهد آورد که هم‌تراز قدرت چیپست کایرین 710 شود.

نوشته هواوی نوا 4 یک هفته پس از گلکسی A8s سامسونگ معرفی خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.