هواوی پی۳۰ لایت یک انتخاب عالی برای دوست‌دارن سلفی!

زمانی که اولین گوشی‌های دوربین دار به بازار عرضه شد، شاید کسی تصور نمی‌کرد که روزی بیاید تا یک گوشی میان رده با 4 دوربین عرضه شود. هواوی پی30 لایت را بایستی نام این محصول دانست که رقیبی جدی حتی برای گوشی‌های بالا رده محسوب می‌شود.

تقریبا دو سه سالی می‌شود که دوربین سلفی تبدیل به یکی از اجزای بسیار مهم در گوشی‌های موبایل شده و بدین خاطرسازندگان هم توجه ویژه‌ای بر روی آن دارند. همین امر سبب شده تا هواوی با آنکه از سه دوربین در پشت بهره گرفته اما سنسور با بیشترین جزئیات را برای بخش سلفی خودش استفاده کند. یک نمونه 32 مگاپیکسلی با F/2.0 که می‌تواند نظر اکثر علاقه‌مندان به این بخش را به خودش جذب نماید.

حال در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا پی30 لایت یک انتخاب عالی برای دوست‌داران عکاسی و حتی فیلم‌برداری با دوربین سلفی است.

مشخصاتی در حد پرچم‌داران

دو گوشی دیگر در سری P30 هواوی که سرآمد آن‌ها پی30 پرو است، در بخش دوربین سلفی مشخصات کاملا مشابهی با این کالای میان رده دارند تا بدانیم اسمارت‌فونی که تا 10 میلیون تومان ارزان‌تر است، حداقل سلفی‌های مشابهی با پرچم‌داران این رده می‌گیرد.

شاید نکته جالب‌تر، توجه به این موضوع باشد که حتی در مقایسه با سایر پرچم‌داران از کمپانی‌های رقیب، این نمونه 32 مگاپیکسلی در جایگاه برتری بایستد و از محصولاتی چون آی‌فون‌های گران قیمت اپل، خروجی بهتری را نصیب کاربر خودش کند.

از آنجایی که میزان اپرچر هم بر روی عدد 2 قرار گرفته، پس می‌توان در محیط‌های با نور کم هم بر روی توانایی سلفی حساب باز کرد. با لمس هر بخش از سوژه در هنگام عکاسی، بالانس نوری نیز به‌خوبی رعایت شده و شما صاحب یک سوژه با میزان نور مطلوب و کیفیت خروجی بالا خواهید شد.

استفاده از هوش مصنوعی در کنار حالت پرتره

هواوی را بایستی سرآمد سازندگان تلفن همراه در بخش مهمی چون استفاده از هوش مصنوعی دانست. حال این قسمت دوست داشتنی به میان رده‌ها و حتی دوربین سلفی آن‌ها نیز رسیده تا کمک حال کاربر در هنگام عکس‌برداری باشد.

در واقع این هوش مصنوعی با تشخیص محیط و سوژه عکس‌برداری، به‌صورت خودکار بهترین شرایط را از نظر تنظیمات مرتبط با نور و رنگ بر روی تصویر اعمال کرده و همین امر سبب می‌شود تا شما طبیعی‌ترین رنگ را مشاهده کنید.

البته نبایستی انتظار داشته باشید که هوشمندی این بخش در حد پرچم‌داران هواوی باشد اما شناسایی 8 محیط مختلف که شامل مودهایی چون اتاق، شب، ساحل، گل، گیاه، برف، آسمان و صحنه اجرا می‌شود، خروجی نهایی عکس را به یک مرحله بالاتر ارتقا می‌دهد.

مود مهم دیگری که در بخش سلفی وجود دارد، حالت پرتره است که باعث می‌شود تا بک گراند پشت سوژه تار شده و جلوه بصری زیباتری به عکس بخشیده شود. البته از آنجایی که تنها یک لنز در این قسمت حضور دارد، چنین کاری به صورت نرم‌افزاری صورت پذیرفته و برای همین در برخی موارد و به‌خصوص محیط‌های تاریک‌تر، به‌خوبی جداسازی صورت نمی‌گیرد. اما در حالت کلی کیفیت آن قابل قبول بوده و زیبایی عکس را دو چندان می‌کند.

امکانات جانبی فراوان

دوربین سلفی تنها برای گرفتن عکس خالی استفاده نمی‌شود و امکانات جانبی آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که شما در هنگام گرفتن تصویر، چهره خودتان را می‌بینید و برای همین تغییرات لحظه‌ای از جذابیت زیادی برخوردار است.

اولین موردی که سال‌هاست تبدیل به یک گزینه جدایی ناپذیر از تصاویر سلفی شده، حالت بیوتی یا همان زیبایی است که سبب می‌شود تا پوست صورت، صاف و یک‌دست و به نوعی روتوش شده گرفته شود. این مود از عدد 1 تا 10 قابلیت تغییر دارد.

همچنین در حالتی‌که شما در بخش پرتره قرار دارید، می‌توانید افکت‌های نوری خاصی را بر روی تصویر اعمال کنید و یا آنکه پس زمینه تصویر خود را کاملا مشکی نموده و یک عکس هنری بگیرید، اگرچه در اکثر موارد موی سر شما هم بخشی از آن پس زمینه خواهد شد!

یک بخش جذاب به‌خصوص برای خانم‌ها و حتی کودکان نیز وجود دارد که به لنزهای واقعیت افزوده مربوط بوده و به‌صورت پیش فرض شامل 8 ایموجی و 9 افکت می‌شود. در اینجا می‌توانید هر ایموجی را بسته به حالت صورت و گفته‌های خودتان به حرکت  واداشته و یا آنکه در افکت‌های متنوع آن عکس و ویدیو بگیرید. جالب اینجاست برخی از افکت‌ها به‌صورت پیش فرض با موسیقی هماهنگ شده و یک کلیپ کوتاه از چهره شما درست می‌کند.

گفتنی است که دوربین سلفی می‌تواند تا در حداکثر وضوخ فول اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم بگیرد، امری که آن را در یک حد استاندارد و معقول قرار داده و پکیج امکانات سلفی این گوشی میان رده را تکمیل می‌کند.

نوشته هواوی پی30 لایت یک انتخاب عالی برای دوست‌دارن سلفی! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.