هکرها می‌توانند دستیاران صوتی را به‌منظور کلاهبرداری مورد تهاجم قرار دهند

تصور می‌کنیم تکنولوژی دستیار صوتی زندگی ما را آسان‌­تر می‌­کند، اما کارشناسان امنیت بر این باورند این تکنولوژی تحت حمله روش­‌های منحصربفردی قرار خواهد گرفت. از ابتدای سال، کاربران دوربین‌­های امنیتی نِست موارد هک شدن توسط غریبه‌­ها و دستور دادن به الکسا، حمله موشکی کره شمالی، صحبت مستقیم با کودک خردسال یک خانواده، افزایش دمای خانه تا 92 درجه و فحاشی را گزارش داده­‌اند. این موارد، هشدار دهنده هستند، اما سکوت سازندگان این دستیاران صوتی می‌­تواند خطرناک‌­تر باشد.

نِست که در اختیار گوگل قرار دارد و اخیرا دستیار صوتی گوگل را هم پشتیبانی می‌­کند،  رمز عبور ساده و عدم فعال­سازی تایید هویت دو مرحله‌­ای را دلیل این اتفاق می‌داند. اما دستیاران صوتی با امنیت بالا هم توسط برخی روش­‌های زیرکانه مورد حمله قرار گرفته‌­اند. در بیش از 2 سال گذشته، محققان در دانشگاه­‌های آمریکا، چین و آلمان از فایل‌­های صوتی پنهانی برای به خدمت گرفتن دستیاران صوتی که با هوش مصنوعی مدیریت می­‌شوند مانند سیری و الکسا استفاده کرده‌­اند.

این تحقیقات نشان می‌دهند که دستیاران صوتی و همینطور برنامه‌­های فرمان صوتی موبایل‌­ها به‌­راحتی هک می‌­شوند و کارهایی از قبیل باز نمودن وبسایت‌­ها، خرید، خاموش کردن سیستم‌­های هشداری و باز کردن قفل درها را انجام می‌­دهند تمام این‌ها بدون اینکه انسان متوجه شود اتفاق ناخوشایندی در جریان است، روی می‌دهند.

صداهایی هستند که گوش انسان قادر به شنیدن آنها نیست ولی هوش مصنوعی می‌­شنود. پس هکرها با ایجاد دستورات متفاوت در فرکانس­‌های متفاوت که گوش انسان قابلیت درک ندارد، هوش مصنوعی دستیاران صوتی را در اختیار می‌گیرند. اکنون اطلاعات صوتی در خطرند.

محققان ژیجانگ با پیشنهاد بازطراحی میکروفون دستگاه­‌ها جهت محدود کردن شنوایی آنها به رنج آلتراسونیک به استقبال آمازون، گوگل و اپل می‌­روند.

بهتر است کاربران این تکنولوژی با بالا بردن امنیت دستگاه‌هایشان خود را تا حدود زیادی در برابر این دسته از حملات ایمن کنند. پسوردهای قدرتمند و خاص برای دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیا استفاده می‌­کنند. هنگامی‌­که از موبایل خود استفاده نمی‌­کنید آن را باز نگذارید. وظایف صوتی که امنیت منزل، اطلاعات شخصی، مالی یا سوابق سلامتی خود را با رمز محافظت کنید یا به‌سادگی آنها را با دستگاه‌­های فرمان‌­پذیر صوتی لینک نکنید.

نوشته هکرها می‌توانند دستیاران صوتی را به‌منظور کلاهبرداری مورد تهاجم قرار دهند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.