هیئت اطلاعات انگلستان در آستانه درخواست ممنوعیت برای تجهیزات ۵G هواوی

ضربه‌ای دیگر توسط دولت‌های غربی برای بیزینس 5G کمپانی هواوی. با توجه به گزارش سالانه مرکز امنیت ملی سایبری انگلستان، تولید‌کننده چینی هنوز موفق به حل مشکلات و ضعف‌های چندگانه محصول خود نشده است که موجب ایجاد پرسش‌هایی در راستای آینده این محصول و خطرات آن برای دیگر محصولات شده است.

هرچند ناظران انگلیسی نگرانی خود از این موضوع را بیان کردند، اما تجهیزات 5G شرکت هواوی را در سراسر انگلستان متوقف کردند.

به گفته مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی: “اخیرا هیچ موردی در رابطه با اعتماد هواوی برای ایجاد تغییر در برنامه‌های خود دیده نشده است و نیازمند مهندسی نرم‌افزار بهتر و پایداری هستیم.” نگرانی‌های مشابهی توسط مخابرات انگلستان نیز ایجاد شده است.

به گفته رسانه‌ها، نتورک‌ها در حال آزمایش اینترنت 5G با تجهیزات هواوی هستند. در صورت ممنوعیت این تجهیزات، این کشور در مسابقه سرعت اینترنت از دیگر کشور‌های پیشرفته عقب خواهد افتاد و این موجب خسارت‌های چند صد میلیون پوندی برای جایگزینی تجهیزات خواهد شد.

اگر به گزارش‌ها توجه کنیم، می‌توان انتقادات بسیاری در مورد عدم وجود یکپارچگی محصولات هواوی را مشاهده کرد. سیستم مدیریت اجزا برنامه شکست خورده نامیده شده است و نگرانی‌هایی در مورد امنیت تجهیزات این کمپانی وجود دارد.

David Wang، رئیس بخش توسعه و تحقیق کمپانی چینی، در این مورد گفته است: “هر تجهیزاتی عیب و نقص‌هایی دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که تجهیزات اینترنت انگلستان نسبت به سال گذشته آسیب‌پذیر‌تر هستند.” که راهی برای بیان این موضوع است که شما در ۱۲ ماه گذشته هیچ فعالیتی برای پیشرفت انجام نداده‌اید اما حداقل بدتر نیز نشده‌اید.

نوشته هیئت اطلاعات انگلستان در آستانه درخواست ممنوعیت برای تجهیزات 5G هواوی اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.