هیولایی با بزرگ‌ترین باتری در دنیای گوشی‌های هوشمند رسما معرفی شد!

چند گوشی که دارای بزرگ‌ترین باتری در دنیا هستند را می‌توانید نام ببرید؟

احتمالا مغز و ذهن شما شروع به بررسی مقالات و مطالبی که قبلا در زندگی خوانده‌اید، کرده است تا پاسخ را بیاید. خب بیشتر لازم نیست به دنبال جواب بگردید، همان‌طور که قبلا به شما در آی‌تی‌رسان نوید داده بودیم، یک گوشی خاص با بزرگ‌ترین باتری که تاکنون وجود داشته در MWC 2018 در شهر بارسلونا رونمایی شد.

شاید تلفظ نامش کمی سخت باشد اما سرانجام به طور رسمی گوشی پاورمکس P16K پرو انرجایزر (Energizer Power Max P16K Pro) رونمایی شد. برند جدیدی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی با یک باتری حیرت انگیز ۱۶۰۰۰ میلی‌آمپری که هوش از سر می‌برد و به راحتی و با اقتدار به عنوان دارنده بزرگ‌ترین باتری در دنیای گوشی‌های هوشمند ملقب شده است.

خب اما ۱۶۰۰۰ میلی‌آمپر حقیقتا چقدر است؟

برای مقایسه باید گفت که پنج برابر بیشتر از باتری‌هایی است که در دل گوشی‌های پرادعایی چون گلکسی S8 و S9 سامسونگ و آیفون X اپل، قرار گرفته‌اند.

در مورد طول عمر باتری چطور؟

اصلا نیازی به گفتن نیست، به راحتی تا یک هفته، در صورتی که مدیریتش کنید حتی بیشتر و اگر شما یک کاربر کم مصرف هستید، شاید تا مدت‌ها حتی گذرتان به نزدیکی‌های شارژ هم نیافتد! فکر کردن به اینکه چه قدرت عظیمی در دستانتان قرار گرفته است موی تن‌تان را هم سیخ می‌کند!

حدس می‌زنم بگویید این بیشتر شبیه یک پاوربانک قدرتمند اندرویدی است تا یک گوشی هوشمند. البته شوخی بود ولی قطعا پاوربانک‌هایی را می‌توان یافت که از باتری ۱۶۰۰۰ میلی‌آمپر گوشی انرجایزر ضعیف‌تر هستند. هرچند هنوز به طور رسمی تائید نشده اما احتمالا این نیروگاه هسته‌ای قادر خواهد بود که دیگر گوشی‌های هوشمند را نیز با استفاده از انرژی بی‌پایانش، شارژ کند. اگر اینطور باشد قطعا می‌تواند به بهترین دوست و همراه در مسافرت‌ها و ماجراجویی‌هایتان در طبیعت تبدیل شود.

به طور معمول برای شارژ شدن کامل این باتری بزرگ، به نصف روز زمان نیاز است، اما صبر کنید، خوشبختانه به لطف پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، فرایند شارژ شدن آن قابل تحمل‌تر خواهد بود. البته در اختیار داشتن این همه قدرت، هزینه‌های خودش را نیز دارد، به طوری که قطر دستگاه به راحتی ۱۵ میلیمتر شده و بسیار سنگین است و بر اساس مقیاس‌ موجود چیزی در حدود ۳۵۰ گرم وزن دارد.

اما واقعا باتری بزرگ تنها ویژگی این گوشی مقتدر و پر‌انرژی است؟

با توجه به اسم مشکوک انرجایزر، از تقصیر شما خواهیم گذشت اگر که فکر کنید، شرکت در پشت‌پرده این آجر جذاب کم‌کاری کرده و از لحاظ سخت‌افزاری سورپرایزی برایمان نداشته است، در حالی که به نظر می‌رسد این‌گونه نباشد زیرا این گوشی دارای یک صفحه نمایش IPS 5.99 اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. به عنوان قلب تپنده گوشی نیز یک پردازنده هلیو P25 مدیاتک قرار گرفته که پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، تنها اندکی از آن قدرتمند‌تر است. شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه درونی نیز مغزش را تشکیل داده‌اند.

به علاوه، چهار دوربین، دوتا در جلو و دوتا درعقب، در این گوشی تعبیه شده است. دوربین‌های پشتی با پشتیبانی از قابلیت PDAF به ترتیب ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسلی هستند که با فلاش دوگانه LED همراهی می‌شوند. دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی جلو نیز امر خطیر گرفتن عکس سلفی شما را بر عهده دارند. یک پورت میکرو USB و به نقل برخی منابع یک پورت USB-C، به اضافه جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و اسکنر اثر انگشت لیست مشخصات را کامل می‌کند. باید اعلام کرد که مدیریت این همه نیرو بر عهده اندروید اوریو نهاده شده است تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

این گوشی مرحله به مرحله عرضه خواهد شد و در ماه می وارد بازار هند می‌شود. البته هنوز قیمت فروش نامشخص است. پس فعلا پول‌هایتان را از جیب در نیاورید و اجازه دهید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

نوشته هیولایی با بزرگ‌ترین باتری در دنیای گوشی‌های هوشمند رسما معرفی شد! اولین بار در پدیدار شد.