واتس‌اپ برای تبدیل شدن به پیام‌رسان شماره یک چه باید بکند؟

واتس‌اپ برای تبدیل شدن به پیام‌رسان شماره یک چه باید بکند؟

پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ در حال حاضر، بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. رقابت در این عرصه به خصوص با عرضه اپلیکیشن گوگل Allo بسیار داغ و سنگین شده است. اما به نظر می‌رسد که واتس‌اپ کار خود را بهتر انجام می‌دهد. این استراتژی از فیس‌بوک و برنامه‌های آن برای پیشرفت این اپلیکیشن نشأت می‌گیرد.

واتس‌اپ در حال حاضر به اندازه دیگر مسنجرها در دنیا مشهور و معروف نیست. اسنپ‌چت در این زمینه در اکثر کشورها، بیشتر مورد توجه جوانان قرار گرفته است. اگرچه شایان ذکر است که نرم‌افزار واتس‌اپ در حال حاضر، یکی از پرکاربردترین مسنجرها به شمار می‌رود. فشاری که روی این اپلیکیشن برای رقابت با دیگر رقبا ایجاد شده، باعث گردیده تا برنامه نویسان آن به مرور قابلیت‌های متعدد را اضافه نمایند.

دنیای نرم‌افزارهای پیام‌رسان مانند دیگر عرصه‌ها از معضل رقابت رنج می‌برد. خریده شدن اپلیکیشن واتس‌اپ توسط فیس‌بوک، توانست آن را در راستای رقابت با دیگر مسنجرها نگاه دارد. همچنین این موضوع باعث شد تا واتس‌اپ همچنان رایگان باقی مانده و به سمت تبلیغات درون برنامه‌ای پیش نرود. چیزی که در دنیای امروزی نرم‌افزارها، یک موضوع عادی به حساب می‌آید.

امروزه نرم‌افزارها در حال رقابت شدیدی با هم هستند و اگر یکی از آن‌ها ایده‌ای در سر داشته باشد، رقبا سعی می‌کنند تا آن ایده را زودتر در اپلیکیشن خود لحاظ کنند. سپس ایده جدیدی به وجود می‌آید و این روند همواره ادامه خواهد داشت. کاربران باید در این بازار، اپلیکیشنی که سرعت بیشتری در خلق ایده‌های جدید دارند را پیدا کرده و استفاده کنند.

نتیجه این است که تمامی اپلیکیشن‌ها در حال حاضر، تقریبا یک روند را پیش رو گرفته‌اند و مانند یکدیگر عمل می‌کنند. ارسال پیام، صدا، متن، تصویر، اسناد و تماس با مخاطبین.

اجرای استراتژی جدید، معرفی بات‌ها

اکثر کاربران، آینده پیام‌رسان‌ها را در استفاده از بات‌ها می‌دانند. این روبات‌ها به سادگی می‌توانند واسطه بین کاربران و سرویس دهنده‌ها باشند. به عنوان مثال اگر به پیتزا نیاز داشته باشید، می‌توانید به راحتی آن را به روبات‌ها بگویید. به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این کار را برای شما انجام می‌دهند. شما در حال حاضر می‌توانید بات‌ها را در مسنجر فیس‌بوک مشاهده کنید. البته این روبات‌ها در حال حاضر، با امکانات بیشتری در اپلیکیشن گوگل Allo یافت می‌شوند.

در مورد واتس‌اپ چطور؟ به نظر می‌آید که فیس‌بوک آینده این اپلیکیشن را در ارتباط بیشتر با افراد یافته و باید به زودی منتظر اضافه شدن بات‌ها به این نرم‌افزار باشیم.

استفاده از هوش مصنوعی

طبق پیشرفتی که در دنیای تکنولوژی رخ می‌دهد، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دستیار هوشمند گوگل روز‌به‌روز، بهتر و بیشتر با استفاده از هوش مصنوعی، خود را با انسان‌ها وفق دهد. به این صورت در مکالمات شما به افراد دیگر، نحوه صحبت شما با شخص مقابل تشخیص داده شده و کلمات از پیش تعیین شده برای راحتی و سرعت بیشتر پیشنهاد داده می‌شوند.

فیس‌بوک نیز به نظر می‌آید که در حال طراحی سیستمی این‌چنینی است، اما ظاهرا انجام این پروژه کمی طول خواهد کشید. امنیت کاربران در دنیای امروزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فیس‌بوک با انجام این کار، این موضوع مهم را نیز سرلوحه خود قرار می‌دهد.

ایجاد یک اکوسیستم جدید در شبکه‌های مجازی

چه کسی می‌گوید که واتس‌اپ باید تنها محدود به مکالمات روزمره کاربران باشد؟ این اپلیکیشن می‌تواند با اضافه شدن امکانات شبکه‌ای، به یک شبکه مجازی فوق‌العاده تبدیل شود. منظور از شبکه مجازی، چیزی شبیه به فیس‌بوک نیست. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ابزارهای چندرسانه‌ای و بازی‌های مختلف اشاره کرد. این امکانات می‌تواند واتس‌اپ را تبدیل به یک اپلیکیشن همه فن حریف کند که کاربر با ورود به آن، دیگر میلی به خروج از این دنیای بزرگ نداشته باشد. امکانات به اشتراک گذاری رکوردها، فیلم‌های دیده شده و موزیک‌ها می‌تواند از جمله قابلیت‌های دیگر آن به حساب آید.

همانطور که گفته شد، فیس بوک، اپلیکیشن شبکه اجتماعی خود را از مسنجر جدا ساخته و هیچ وقت نخواسته تا آنها را با هم ترکیب کند. آیا واتس‌اپ می‌تواند به عنوان یک استثنا این قوانین را بشکند؟

البته شاید روزی فیس‌بوک تصمیم بگیرد تا واتس‌اپ را متوقف و کاربران آن را به اپلیکیشن مسنجر خود هدایت کند. نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

نوشته واتس‌اپ برای تبدیل شدن به پیام‌رسان شماره یک چه باید بکند؟ اولین بار در پدیدار شد.