وان‌پلاس ۵ با شش گیگابایت رم و دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد

شرکت وان‌پلاس، به‌تازگی به‌طور رسمی اعلام کرده است که گوشی پرچم‌دار جدید خود را توسعه می‌دهد و آخرین گمانه‌زنی‌ها از معرفی گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۵ در اوایل تیرماه حکایت دارد. با این‌حال، به‌تازگی اطلاعات بیشتری پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس منتشر شده است که از عرضه OnePlus 5 با دوربین دوتایی خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

گزارش تازه منتشرشده پیرامون OnePlus 5 در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تایید می‌کند که این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ با این‌حال، چینش سنسورهای دوربین به صورت افقی بوده و شایعات پیشین مبنی بر استفاده از یک دوربین دوتایی با چینش عمودی در این مدل صحت ندارد. نمونه تصویرهای گرفته‌شده با دوربین OnePlus 5 در حال‌حاضر فاش شده است و به دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی برای این مدل اشاره دارد. با این‌حال، باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر در آینده برای تایید این موضوع باشیم.

ظرفیت باتری گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۵ براساس شایعات منتشر شده، ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و با توجه به اینکه گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD استفاده می‌کند و چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با مصرف انرژی کم‎تر برای آن در نظر گرفته شده است، می‌تواند OnePlus 5 را با یک‌بار شارژ تا دو روز روشن نگه‌‌دارد.

هم‌چنین، بخوانید:

گوشی پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس، قطعاً OnePlus 4 نخواهد بود اما چرا؟

 

 

با اینکه در شایعات پیشین به عرضه گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس با یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD اشاره شده بود، به‌نظظر می‌رسد که این چنین نخواهد شد زیرا شرکت وان‌پلاس از کاهش ماندگاری شارژ باتری در صورت استفاده از یک نمایشگر با رزولوشن ۲K به خوبی مطلع است و یک باتری با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت، ماندگاری شارژ باتری دستگاه را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. شرکت سامسونگ که از یک نمایشگر Quad HD بر روی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus استفاده کرده است، نیز رزولوشن نمایشگر را به صورت پیش‌فرض بر روی Full HD قرار داده و حتی در مدل‌های قدیمی‌تر مانند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge، پس از به‌روزرسانی به اندروید نوقا ۷٫۰ رزولوشن نمایشگر بر روی فول اچ‌دی تنظیم می‎شود.

علاوه‌براین، تایید شده است که چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای به گوشی پرچم‌دار OnePlus 5 قدرت می‌دهد و که سرعت شارژ باتری به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. سنسور اثرانگشت OnePlus 5 مانند نسل گذشته در جلوی دستگاه و در حاشیه پایین صفحه‌نمایش قرار دارد و البته، دکمه Home که سنسور اثرانگشت در زیر آن قرار گرفته است؛ لمسی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس با ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد و شایعات گذشته مبنی بر عرضه آن با هشت گیگابایت رم بی‌اساس است. علت این موضوع، افزایش قیمت حافظه‌های رم عنوان شده و به همین جهت، شرکت وان‌پلاس نمی‌تواند در صورت تمایل برای عرضه گوشی پرچم‌دار OnePlus 5 با قیمتی مناسب و کم‌تر از سایر گوشی‌های پرچم‌دار جدید از جمله گلکسی S8 و هوآوی پی ۱۰، آن‌را با هشت گیگابایت رم ارائه دهد. هم‌چنین، این احتمال وجود دارد که گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس با ۱۲۸ یا حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه شود.

براساس گزارش‌های منتشر شده، بدنه OnePlus 5 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۰ با آخرین نسخه از رابط‌کاربری OxygenOS (رابط‌کاربری اختصاصی شرکت سازنده که با سیانوژن‌مد جایگزین شده) بر روی آن اجرا می‌شود. در حال‌حاضر، به قیمت احتمالی این محصول اشاره‌ای نشده است اما همان‌طور که گفته شد، قیمت آن به احتمال زیاد از گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت امسال کم‌تر خواهد بود. به همین جهت، چندان بعید نیست که OnePlus 5 با قیمتی کم‌تر از ۶۰۰ دلار عرضه شود.

منبع: Softpedia