وان‌پلاس ۸ پرو احتمالا به نمایشگر جدید ۱۲۰ هرتزی QHD OLED مجهز خواهد بود

نمایشگر

همان‌طور که انتظار می‌رفت، وان‌پلاس امروز یک رویداد ارتباطی مرتبط با صفحه‌نمایش را برگزار و طی آن نیز جزئیاتی را درباره نمایشگر موبایلی جدید خود، اعلام کرد. طبق گفته‌های مدیرعامل این شرکت یعنی پیت لاو (Pete Lau) در وب‌سایت Weibo، این نمایشگر اکنون از مرحله تحقیق و توسعه خارج شده است. این بیانیه احتمال به‌کارگیری این صفحه‌نمایش در وان‌پلاس 8 را قوت می‌بخشد. به گفته یکی از فعالان این صنعت، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این نمایشگر براق OLED جدید را در وان‌پلاس 8 پرو مشاهده کنیم. برادر کوچک‌تر این گوشی نیز احتمالا از گزینه‌ای ساده‌تر بهره خواهد برد.

نمایشگر نمایشگر نمایشگر

به‌هرحال، نکته جالب اینجاست که وان‌پلاس طی اقدامی خوشایند، با نشان دادن چند اسلاید جزئیات برخی از فناوری‌های این نمایشگر را نشان داد. این اسلایدها به زبان چینی نوشته شده‌اند، پس اگر کم‌و‌کاستی مشاهده کردید، ما را ببخشید.

ستاره این نمایش، نرخ نوسازی 120 هرتزی بود. علاوه بر تجربه‌ای روان‌تر، وان‌پلاس نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتزی و همچنین زمان رندر 8.3 میلی‌ثانیه‌ای هر فریم را نیز تبلیغ می‌کند.

از این‌ها هم که فراتر برویم، به یک فناوری می‌رسیم که وان‌پلاس آن را Smooth Chain نام می‌نهد. با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، این فناوری ترکیبی بهینه از سخت‌افزار و نرم‌افزار را در سرتاسر زنجیره ورودی لمس و خروجی نمایشگر، اعمال می‌کند، بنابراین تأخیر بین ورودی‌ها و واکنش حاصل از آن‌ها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد که نوعی از روان‌سازی فریم‌ بازی‌ها، مشابه آنچه که هواوی با فناری GPU Turbo خود ارایه داده، توسط وان‌پلاس نیز ارایه شود، هرچند که هنوز اطلاعاتی را در این‌باره در اختیار نداریم.

نمایشگر نمایشگر نمایشگر

MEMC یکی دیگر از نکته‌های جالب است، حتی اگر از لحاظ مفهومی نیز قابلیت جدیدی نباشد. این ویژگی تخمین تحرک، جبران تحرک (Motion Estimation ،Motion Compensation) نامیده می‌شود و اساسا یک لایه درج و الحاق فریم بوده که می‌تواند تعداد فریم ویدیوهای کم فریم را تا میزان شبیه‌سازی‌شده 120 فریم افزایش دهد. ازآنجایی‌که این پردازش توسط تراشه‌ای مستقل و بر روی خود نمایشگر انجام می‌شود، این افزایش فریم نیز در آن واحد صورت خواهد گرفت.

و در آخر، با این‌که خود وان‌پلاس این پنل‌ها را تولید نمی‌کند، اما ادعا کرده که این نمایشگرها در چندین مورد بسیار دقیق هستند. این شرکت از دقت اندازه‌گیری JNCD یا همان Just Noticeable Color Difference استفاده کرده و همچنین ادعای مقداری کمتر از 0.8 را دارد. در این مقیاس، هر مقداری کمتر از عدد یک، عالی در نظر گرفته می‌شود.

این پنل جدید همچنین از طیف رنگ واقعی 10 بیتی و همچنین 1.07 میلیارد رنگ در حالت کلی بهره می‌برد، هرچند که هنوز از پشتیبانی HDR سخنی به میان نیامده است. شاید وان‌پلاس هنوز مشغول کار بر روی گواهی باشد. سرانجام اینکه این پنل‌ها از 1024 تا 4096 سطح تنظیم روشنایی بهره می‌برند. این میزان برای پیاده‌سازی انواع HDR نیز مناسب است.   

نوشته وان‌پلاس 8 پرو احتمالا به نمایشگر جدید 120 هرتزی QHD OLED مجهز خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.