وزیر ارتباطات: خارجی‌ها نباید اینترنت ایران را بسازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد، گفت: ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم.
 
ایران و روسیه در حاشیه اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز و در راستای تعمیق و تحکیم همکاری‌های مشترک هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
 
این اسناد همکاری در حضور حجةالاسلام حسن روحانی -رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران- و ولادیمیر پوتین -رئیس‌‌جمهوری روسیه- توسط مقامات عالی‌رتبه دو کشور امضا شد.
 
سند توافق دوجانبه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تسهیل متقابل شرایط رفت و آمد اتباع دو کشور، توسط وزرای خارجه ایران و روسیه امضا شد.
 
حال با توجه به این موضوع و اختصاص پستی در شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات به استقبال وی از پوتین در فرودگاه مهرآباد تهران، یکی از کاربران شبکه اجتماعی در کامنتی برای محمود واعظی نوشته است:
 
"ای کاش در کنار آن هفت سند همکاری که با روس‌ها امضاء کردید، یک سند هم امضا می‌کردید تا آنها بیایند و اینترنت ما را درست کنند"
 
اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینگونه پاسخ کامنت مطرح شده را داد:
 
"واعظی: اعتقاد بنده بر آن است که کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد.
 
ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم. دولت در همه جای دنیا بر روی زیرساخت‌ها که دیربازده، زمانبر و هزینه‌بر است سرمایه‌گذاری کرده و در بخش محتوا و فناوری حضور بخش خصوصی و مردمی موثر است.
 
البته باید سایر دستگاه‌ها نیز با قرار دادن اطلاعات خود در شبکه ملی یا دولت الکترونیک به این روند سرعت بیشتری بخشند."