وسترن دیجیتال کمپانی SanDisk را به‌قیمت نجومی ۱۹میلیارد دلار خرید!

 

MW-CW505_SNDK_1_20141015152349_ZH

چندی پیش خبرهایی مبنی بر اعلام تمایل کمپانی‌های سامسونگ و دل برای خرید شرکت SanDisk منتشر شد، اما دو کمپانی مذکور دست‌ روی‌ دست گذاشتند تا این‌که امروز خبر فروش کمپانی سن‌دیسک به Western Digital منتشرشد، آن‌هم با قیمت فوق‌العاده 19میلیارد دلار!

وسترن‌دیجیتال هر سهم سن‌دیسک را به‌مبلغ 86.50 دلار خریداری کرد تا بتواند یکی از رقبای خود را تحت سلطه‌اش درآورد. وسترن دیجیتال در زمینه تولید هارد درایو و SSD مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ و کامپیوترهای سرور فعالیت داشته و هم‌چنین هارد‌درایو های اکسترنال را مستقیم با نام خود عرضه می‌کرده است. در طرف دیگر این قرارداد کمپانی سن‌دیسک است که لقب سومین تولیدکننده بزرگ فلش و کارت‌حافظه را باخود به‌همراه دارد.

مقر اصلی این دو کمپانی در کالیفرنیاست و هر دوی آن‌ها سال‌هاست در زمینه تولید حافظه فعالیت می‌کنند، سن‌دیسک قبلا شریک تجاری مهم‌ترین رقیب وسترن‌دیجیتال یعنی توشیبا بود، مطمئنا عقد این قرارداد بر رابطه توشیبا و سن‌دیسک تاثیر می‌گذارد، البته اجرای چنین قراردادی به‌ این بزرگی نیار به زمان و تایید شدن از طرف‌های مختلف دارد. وسترن‌دیجیتال اعلام کرده تمام تلاش خود را می‌کند که تا سه‌ماهه انتهایی سال 2016 کلیه مراحل عملیاتی شدن این قرار داد انجام بگیرد.

نوشته وسترن دیجیتال کمپانی SanDisk را به‌قیمت نجومی 19میلیارد دلار خرید! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.