ولوم صدای ویندوزتان کم است؟ اینگونه آن را تعمیر کنید

ضرورت افزایش ولوم صدا ویندوز کجاست؟ گاهی اوقات، برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی ولوم صدای ویندوز را تا ۱۰۰ می کشید اما باز هم رضایت بخش نیست. اشکال از هر چه که باشد، شما در این لحظه نیاز به افزایش ولوم صدای ویندوز دارید. پس راهکارهای لازم را در این بخش به شما ارائه می کنیم.

 

صدای ولوم نرم افزار را چک کنید

اگر برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی در ویندوز ۱۰ از اپلیکیشن های خاصی استفاده می کنید، اما احساس می کنید ولوم حداکثری ویندوز جواب گو نیست بهتر است که ابتدا ولوم خود نرم افزار را چک کنید. برای این کار به دکمه ولوم نگاه کنید و وضعیت را بررسی کنید. اگر نرم افزار بخش تنظیمات صوتی دارد می توانید این بخش را نیز چک کنید.

افزایش ولوم صدا ویندوز
تمام ترفند های افزایش ولوم صدا ویندوز

اگر در حال تجربه یک بازی ویدیویی هستید اما باز هم ولوم صدا اذیت تان می کند، می توانید گزینه های بازی را بررسی کنید اما معمولا این بخش در بازی های ویدیویی پنهان است.

اگر هنگام دیدن فیلم با مشکل صدا مواجه هستید، می توانید از برخی پلیرهای ویدیویی استفاده کنید. مثلا نرم افزار VLC  به شما این اجازه را می دهد تا صدا را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهید. بنابراین احتمالا وجود دارن نرم افزارهایی که در رقابت با VLC  بخواهند این گزینه را ارتقا دهند.

 

افزایش ولوم صدای ویندوز هنگام تماس صوتی

اگر مشکل شما در صدای ویندوز برای زمانی است که تماس صوتی برقرار می کنید، می توانیم راهکار جدیدتری بدهیم. معمولا وقتی در هر شرایطی صدای ویندوز تان خوب است اما موقع تماس صوتی با افت صدا مواجه می شوید، احتما گزینه communications در پایین ترین سطح تنظیم شده است. برای حل این مشکل، مسیر زیر را دنبال کنید:

از طریق استارت در ویندوز ۱۰ اقدام کنید و Control Panel را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید.

افزایش ولوم صدای ویندوز هنگام تماس صوتی 

در کنترل پنل باید بتوانید آیکون ها را مشاهده کنید. خواه این آیکون ها بزرگ یا کوچک باشند، باید Sound را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات داخلی ان شوید:

افزایش ولوم صدای ویندوز هنگام تماس صوتی 

با کلیک بر این گزینه، یک پنجره باز می شود که در ان تب های مختلفی وجود دارد. ما در این مرحله با تب Communications  که معمولا آخرین تب است کار داریم. روی آن کلیک کنید.

افزایش ولوم صدای ویندوز هنگام تماس صوتی 
شیوه افزایش ولوم صدا ویندوز هنگام تماس صوتی

در این تب در انتها، یک گزینه با دکمه رادیویی نمایش داده شده که Do Nothing نام دارد. این گزینه را انتخاب کنید. در نهایت OK کنید و تماس صوتی تان را دوباره برقرار کنید و صدا را چک کنید.

 

Open Volume Mixer را تنظیم کنید

گاهی اوقات سطح صدا برای برنامه های مختلف خوب است اما برای برخی دیگر از برنامه ها صدا ضعیف است. اینجاست که می توانید از “Open Mix Mixer” استفاده کنید تا کنترل صدا را بررسی کنید.

Open Volume Mixer را تنظیم کنید

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید، می توانید انواع نرم افزارهایی که پخش صوتی آن ها هم اکنون روی سیستم تان فعال است را مشاهده کنید.

Open Volume Mixer را تنظیم کنید

در این بخش نرم افزارها را بررسی کرده و ببینید که صدای مورد نظر، از چه اپلیکیشنی خارج می شود. این نرم افزار ار پیدا کنید و بعد سطح صدای آن را بررسی کنید. اگر سطح ولوم آن به حداکثر حالت ممکن نرسیده همینجا این کار را کنید.

شما با کمک این بخش می توانید حتی صدای برخی از اپلیکیشن ها را هم قطع کنید.

 

از Audio Enhancements استفاده کنید

اگر همه چیز فقط به اندازه کافی آرام است و صدای ویندوز آن طور که باید دلخواه نیست، می توانید از پیشرانه های صوتی در ویندوز ۱۰ استفاده کنید تا میزان صدای خود را افزایش دهید.

برای این کار روی دکمه کنترل صوتی، راست کلیک کنید و Open Volume Mixer را انتخاب کنید.

از Audio Enhancements استفاده کنید 

بعد شما لیستی از اپلیکیشن هایی که هم اکنون روی سیستم تان کار می کند و صدا دارد را می بینید. روی آیکون نرم افزار دلخواه خود کلیک کنید.

از Audio Enhancements استفاده کنید 
آیکون های افزایش ولوم صدا ویندوز در بخش کنترل صوتی

با این کار، بخشی باز می شود که شماری تب در آن دیده می شود. روی تب Enhancement  کلیک کنید.

از Audio Enhancements استفاده کنید 

در این تب، بخش های مختلفی وجود دارد که باید در میان آن Loudness Equalization را پیدا کنید و آن را تیک دار کنید.در نهایت، OK کنید. این کار کمک می کند که صدا حسابی افزایش پیدا کند.

 

برای توسعه بیشتر قابلیت پخش صوتی در ویندوز ۱۰ چه کنیم؟

این که در زمان دیدن فیلم، یا شنیدن موسیقی یا برقراری یک تماس مهم، ولوم صدا پایین باشد می تواند آزار دهنده باشد. گاهی با کنترل کردن، ولوم صوتی در ویندوز و در نرم افزارها می توان این مشکل را برطرف کرد. اما گاهی نیاز به تنظیمات اضافه تری دارید تا این مساله را حل کنید.

نکته دیگر این که، می توانید نرم افزارهای مختلفی را تست کنید و با بررسی عملا به بهترین پخش کننده ای برسید که صدا را واقعا عالی و بدون نویز پخش می کند.

در این باره اگر نرم افزار خاصی استفاده کرده اید، آن را با ما در میان بگذارید

منبع

نوشته ولوم صدای ویندوزتان کم است؟ اینگونه آن را تعمیر کنید اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.