ویژگی جدید iOS 11.4 مانع از آنلاک آی‌فون توسط نهادهای مجری قانون خواهد شد

New-feature-in-iOS-11.4-designed-to-prevent-law-enforcement-from-unlocking-an-iPhone ویژگی جدید iOS 11.4 مانع از آنلاک آی‌فون توسط نهادهای مجری قانون خواهد شد

احتمالا پیش‌تر اخباری در مورد دستگاه GrayKey به گوش شما رسیده است. این دستگاه می‌تواند مدل‌های مختلف اپل آی‌فون را آنلاک کرده و حتی از سد رمزگذاری آن‌ها نیز عبور نماید. این دستگاه با وجود ۲ کابل لایتنینگ خارجی خود قادر به شکستن قفل آی‌فون در مدت زمان ۳ ساعت تا ۳ روز است و سرعت این فرآیند بسته به پیچیدگی رمزعبور مورد استفاده متغیر خواهد بود. این دستگاه با قیمت ۱۵ تا ۳۰ هزار دلاری خود به وضوح ابزاری محبوب برای سازمان‌های مجری قانون محسوب می‌شود و هزینه خریداری آن توسط ارگان‌هایی نظیر FBI، CIA و نیروی پلیس شهرهای بزرگی همچون نیویورک نبایستی چندان چشم‌گیر باشد. اما اپل احتمالا به دنبال یافتن روشی جهت مقابله با کارکرد دستگاه تولید شده توسط شرکت‌هایی نظیر GrayShift و Cellebrite است.

New-feature-in-iOS-11.4-designed-to-prevent-law-enforcement-from-unlocking-an-iPhone ویژگی جدید iOS 11.4 مانع از آنلاک آی‌فون توسط نهادهای مجری قانون خواهد شد

در آخرین نسخه بتای iOS 11.4 در صورت عدم بازگشایی قفل آی‌فون با استفاده از رمزعبور برای مدت زمان بیش از یک هفته، درگاه لایتنینگ تنها از قابلیت شارژ گوشی پشتیبانی خواهد کرد و در این حالت امکان انتقال هیچ داده‌ای از طریق پورت لایتنینگ وجود نخواهد داشت. این ویژگی، USB Restricted Mode نام‌گذاری شده است و ابتدا در نسخه بتای iOS 11.3 به رویت رسید؛ اما از ویرایش نهایی این سیستم‌عامل حذف شد. اکنون این ویژگی با پیمودن رویه مشابه با برخی مشخصه‌های دیگر نظیر AirPlay 2 و Messages در سرویس iCloud، مجددا به کار گرفته شده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این ویژگی راه خود را به سوی نسخه نهایی iOS باز خواهد کرد.

graykey ویژگی جدید iOS 11.4 مانع از آنلاک آی‌فون توسط نهادهای مجری قانون خواهد شد

ویژگی USB Restricted Mode اپل، دستگاه‌هایی مانند باکس Graykey را هدف قرار داده است

USB Restricted Mode به این ترتیب کار می‌کند. با به‌روزرسانی آی‌فون یا آی‌پد به آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و یک هفته پس از آخرین بازگشایی گوشی، ارتباط داده USB از طریق پورت لایتنینگ غیرفعال می‌شود. لذا ۲ کابل لایتنینگ خارج شده از GrayKey در حالت USB Restricted Mode غیرقابل استفاده خواهند بود.

در این‌جا یک راه پیش روی مجریان قانون قرار دارد. در صورتی‌که که آن‌ها تا ۷ روز پس از آخرین بازگشایی دستگاه با رمزعبور از GrayKey برای باز کردن گجت استفاده نمایند با وجود عدم امکان آنلاک گوشی، حالت USB Restricted Mode غیرفعال خواهد شد.

نوشته ویژگی جدید iOS 11.4 مانع از آنلاک آی‌فون توسط نهادهای مجری قانون خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.