پاناسونیک از تلویزیون نامرئی خود پرده برداشت

پاناسونیک از تلویزیون نامرئی خود پرده برداشت

صنعت تلویزیون همیشه در مورد استفاده از نوآوری کمی کند بوده است. بخصوص زمانی که قرار است از یک طراحی جدید استفاده کند. البته شاید هم کمی حق داشته باشند، چون یک نمایشگر تقریبا جای کمی برای خلاقیت دارد. اما پاناسونیک بیکار ننشسته و تلویزیونی ساخته که هنگامی که به آن نگاه نمی‌کنید، نامرئی می‌شود!

این تلویزیون در اوایل هفته در نمایشگاه CEATEC ژاپن رونمایی شد. این تلویزیون زمانی که به آن نگاه می‌کنید، همانند تلویزیون‌های معمولی خواهد بود. اما زمانی که آن را خاموش می‌کنید، مانند شیشه شفاف می‌شود. البته ممکن است که زمان خاموش بودن، با آن برخورد کنید. پاناسونیک اما معتقد است که این تلویزیون، آینده نمایشگرها خواهد بود. این کمپانی در زمان توسعه این تلویزیون بسیار محتاط بود تا مبادا رقبا زودتر چنین تلویزیونی را بسازند.

اما چه چیزی این تلویزیون را نامرئی می‌کند؟ برای نامرئی شدن، پاناسونیک شبکه‌های بسیار ریزی را درون پنل نمایشگر قرار داده‌ است. این پنل را می‌توان به راحتی جابجا کرد. این نمایشگر همچنین از آخرین فناوری OLED بهره می‌برد. OLED به هر پیکسل اجازه می‌دهد که به طور مجزا فعالیت کند. به همین دلیل OLED مصرف انرژی کمتری نسبت به ‌LCD دارد. مزیت دیگر این است که OLED را به راحتی می‌توان خم کرد.

این اولین بار نیست که پاناسونیک از این محصول رونمایی می‌کند. تلویزیون نامرئی پاناسونیک اولین بار در لاس وگاس نمایش داده شد، اما این مدل شفافیت بیشتری نسبت به قبل دارد. اگر قصد خرید تلویزیون نامرئی را دارید، باید دو تا سه سال دیگر صبر کنید.

نوشته پاناسونیک از تلویزیون نامرئی خود پرده برداشت اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.