پایان درگیری‌های اپل و کوالکام در دادگاه‌ها: چرا اپل تغییر رویه داد؟!

شاید این موضوع نیز برای شما مبهم باشد که چرا شرکتی مثل اپل که حدود دو سال با کوالکام درگیر بود و در طی این دو سال از هیچ حمله‌ای علیه کوالکام دریغ نمی‌کرد، به ناگهان تغییر رویه داده و پرچم صلح را برای کوالکام بالا می‌برد؟ کوپرتینو‌نشین‌ها کوالکام را اکنون در حد خدا می‌پرستند و دیگر هیچ درگیری در بین این دو شرکت بزرگ وجود ندارد.

گذشته این دو شرکت بسیار خوب بود و این دو غول آمریکایی به شکل مسالمت‌آمیزی باهم کار می‌کردند. در آن زمان مدیران اپل معتقد بودند که مهندسی کوالکام “بهترین” است. آن‌ها در یادداشتی دیگر نوشته‌ بودند که کوالکام دارای یک “پتنت منحصر‌به‌فرد و خاص” بوده که این پتنت را با اپل به اشتراک خواهد گذاشت.

کوالکام و اپل هم‌اکنون در وضعیت سفید به‌سر می‌برند و این دو شرکت علاوه‌بر پایان دادن تمامی درگیری‌های قانونی خود در ایالات متحده، سایر پرونده‌های حقوقی خود را در کشورهایی مثل چین و آلمان نیز خاتمه داده‌اند.

اپل و شرکای تجاری‌ آن، ادعا می‌کردند که هزینه‌هایی که کوالکام بابت فروش هر دستگاه آیفون از ما دریافت می‌کند، بسیار بالاست و وظیفه این شرکت فقط تولید تراشه است، نه این که بابت محصولاتش از ما درخواست حق ثبت اختراع کند.

کوالکام نیز معتقد بود که تکنولوژی این شرکت، به قسمت‌های مختلف گوشی مانند GPS و فضای چند‌رسانه‌ای جان می‌بخشد و چنین شرکتی مستلزم جبران این پیشرفت‌ها است.

اپل در آن سال‌ها تعداد زیادی از مودم‌های کوالکام را خریداری کرده بود، اما به دلیل بالاگرفتن درگیری‌های قانونی در بین دو شرکت، هیچ وقت نتوانست مودم‌های جدید را در آیفون‌های 2018 تعبیه کند.

در یادداشتی که سال 2009 منتشر‌شده بود، گفته شد: “کوالکام به‌طور گسترده‌ای صاحب بزرگترین و قوی‌ترین پرونده‌های مربوط به حق ثبت اختراع محصولات اساسی و پتنت‌های مرتبط با استاندارد‌های بی‌سیم است.”

مدیر اجرایی بخش سخت‌افزار اپل نیز در مورد این یادداشت پستی منتشر کرد و گفت: “مهندسی پرفکر، آن‌ها بهترین هستند.”

یکی از نمایندگان اپل نیز اظهار کرد که کوالکام هنوز به درخواست‌های ما پاسخ نداده و ما منتظر پاسخ این شرکت هستیم.

نوشته پایان درگیری‌های اپل و کوالکام در دادگاه‌ها: چرا اپل تغییر رویه داد؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.