پایان همکاری کمپانی شارپ با سامسونگ

پایان همکاری کمپانی شارپ با سامسونگ

این که همکاری دو کمپانی که از گذشته با هم در رقابت بوده‌اند را ببینیم، امری است تعجب برانگیز که البته برای شارپ و سامسونگ اتفاق افتاده بود.

هفته پیش کمپانی شارپ با اعلام این که دیگر تامین کننده LCD برای سامسونگ نخواهد بود، همکاری خودش را با سامسونگ متوقف کرد. از دست دادن یک تامین کننده برای کمپانی سامسونگ آن‌چنان مسئله بزرگی نخواهد بود. به ویژه آن‌که سامسونگ پیشرفت زیادی در بخش ساخت امولدها داشته و تقریبا به مرحله خودکفایی رسیده است.

پنل‌های ساخته شده توسط شارپ چیزی حدود ۱۰ درصد از کل تولیدات سامسونگ را شامل می‌شوند. با این که کنار کشیدن شارپ برای سامسونگ آن چنان مسئله بزرگی تلقی نمی‌شد، اما مطبوعات با بزرگ‌ نشان دادن این موضوع درخواست یک جلسه داشتند. سامسونگ در این جلسه اعلام کرد که به دنبال یک تامین کننده دیگر در این زمینه برای پر کردن جای کمپانی شارپ خواهد بود.

شارپ دقیقا دلیل اصلی کنار کشیدنش از همکاری با سامسونگ را اعلام نکرد؛ اما می‌توان حدس زد که این موضوع به اقدامی که Foxconn برای خرید شارپ انجام داده، مربوط می‌شود.

حدود ۵ میلیون پنل سالیانه توسط شارپ برای سامسونگ ساخته می‌شد که حذف شدن این مورد شاید به روند معمولی کار سامسونگ آسیب برساند. بنابراین سامسونگ حتما باید به دنبال یک تامین کننده دیگر در این زمینه باشد.

نوشته پایان همکاری کمپانی شارپ با سامسونگ اولین بار در پدیدار شد.