پتنت‌های جدید سامسونگ در رابطه با اسمارت فون‌های منعطف

اسمارت فون‌های منعطف

تلفن هوشمند گلکسی ایکس سامسونگ، به نظر می‌آمد که به عنوان یک تلفن هوشمندی باشد که تنها در آزمایشگاه این شرکت کره‌ای قرار داشته و از این محدوده خارج نشود، اما اخبار پیرامون آن شدت گرفت و حتی زمان عرضه و معرفی آن نیز مشخص شد. پتنت‌های جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد که مسئولان این شرکت، در حال توسعه و بهبود صفحه نمایش‌های منعطف هستند که این موضوع را می‌توان برگ برنده بعدی کره‌ای‌ها دانست.

اولین پتنت ثبت شده، خبر از یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش دوطرفه می‌دهد. اهرمی که میان آنها قرار گرفته، به این دو صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا به آسانی از این محل چرخش داشته و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شایعات مختلف حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد تا از شیشه‌ای مقاوم‌تر از Gorilla Glass برای صفحه نمایش منعطف خود کمک بگیرد. شیشه‌های منعطف، اولین کاندید در این زمینه به شمار می‌روند.

پتنت‌های دیگر خبر از طراحی جدید تلفن‌های هوشمند سامسونگ می‌دهند. در این طراحی، از سبک و سیاق سری S الهام گرفته شده، اما در پشت آن، به مانند گلکسی S5 Neo، شاهد طراحی تخت خواهیم بود. طراحی اسپیکرهای این طرح نیز به مانند گلکسی S5 و گلکسی نوت ۴ خواهد بود. در حقیقت، طراحی پتنت جدید را می‌توان به نوعی همان طراحی گلکسی نوت ۴ یا گلکسی نوت اج دانست که صفحه نمایش آن در دو طرف دارای انحنا خواهد بود.

ظاهرا به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا طراحی نام‌آشنای خود را به دیوایس‌های میان رده و قدیمی خود بیاورد. آیا سامسونگ در نهایت این طرح را عملی و تلفن‌های هوشمند میان رده و ارزان قیمت قدیم خود را با طراحی جدید خود ترکیب خواهد کرد؟

برای افرادی که این موضوع برای‌شان جذاب است، باید عرض کنیم که دکمه هوم و درگاه جک هدفون نیز روی این دیوایس باقی خواهد ماند. یکی از شایعات بزرگی که این روزها نقل می‌شود، خبر از آن دارد که سامسونگ قصد دارد تا دکمه فیزیکی هوم را به دکمه مجازی تبدیل کرده و همچنین درگاه جک هدفون را نیز از گلکسی S8 حذف نماید.

نوشته پتنت‌های جدید سامسونگ در رابطه با اسمارت فون‌های منعطف اولین بار در پدیدار شد.