پرداخت قبض تلفن‌ همراه در هر سه اپراتور کشور از چه طریقی قابل انجام است؟

irancell-mci-rightel پرداخت قبض تلفن‌ همراه در هر سه اپراتور کشور از چه طریقی قابل انجام است؟

سیم‌کارت‌ها به ۲ دسته کلی دائمی و اعتباری تقسیم شده‌اند. سیم‌کارت‌های اعتباری که تکلیف‌شان مشخص است و ابتدا خط را به مقداری که دوست دارید شارژ کرده و سپس می‌توانید به همان اندازه مکالمه کنید و یا از سرویس‌های خط‌تان بهره‌مند شوید. اما سیم‌کارت‌های دائمی دقیقا عکس اعتباری هستند. در این نوع سیم‌کارت شما ابتدا از تمامی سرویس‌ها استفاده کرده و در پایان دوره، قبض مربوط را دریافت خواهید کرد. بنابراین یکی از مشکلات همیشگی دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری پرداخت قبض تلفن‌همراه در پایان دوره است. خوشبختانه اپراتورهای فعال در کشور درک درستی از این موضوع داشته‌اند و روش‌های متفاوتی را برای پرداخت قبض در نظر گرفته‌اند که در این مطلب می‌خواهیم به معرفی آن‌ها بپردازیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

روش‌های پرداخت قبض همراه اول

روش‌های پرداخت قبض برای مشترکین اپراتور اول کشور به ۵ دسته کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

پرداخت قبض از طریق سامانه 9990: در این روش ابتدا می‌بایست با شماره 9990 تماس گرفته و بعد از دنبال کردن تلفن‌ گویا و انتخاب گزینه پرداخت قبض، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و همچنین استفاده از رمز دوم آن می‌توانید اقدام به پرداخت قبض دوره خود کنید. این روش از سرعت بالایی برخوردار بوده و حتی در صورت یک‌طرفه شدن سیم‌کارت شما به علت بدهی، نیازی به حضور در دفاتر پیشخوان نیست و خیلی سریع مشکل خط شما برطرف می‌شود.

پرداخت قبض از طریق ستاره یک مربع (#۱*): ابتدا در قسمت شماره‌گیر تلفن‌ همراه خودتان ستاره یک مربع را گرفته و بر روی گزینه تماس بزنید. سپس شاهد گزینه‌های متعددی هستید که می‌بایست وارد بخش پرداخت قبض شده و نوع قبض‌تان را مشخص کنید. در نهایت می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن‌همراه و اطلاعات بانکی کارت اعتباری خودتان، پرداخت قبض را تکمیل کنید.

پرداخت اینترنتی قبض: برای این منظور به وب‌سایت بانک مورد نظرتان بروید و از میان گزینه‌های موجود در منو، بانک‌داری الکترونیک را انتخاب کرده و به قسمت پرداخت قبض مراجعه کنید. حال می‌بایست نوع قبض و اطلاعات خواسته شده را وارد نماید تا در نهایت با استفاده از شماره کارت بانکی و رمز دوم آن، قبض پایان دوره و یا حتی میان دوره سیم‌کارت دائمی خودتان را پرداخت کنید.

پرداخت غیر حضوری قبض از طریق وب‌سایت همراه اول: برای این منظور ابتدا وارد وب‌سایت رسمی همراه اول شوید و سپس از میان گزینه‌های موجود در منو، محصولات و خدمات را برگزینید. بعد از آن گزینه سرویس‌ها را انتخاب کرده و بر روی مشاهده صورتحساب کلیک کنید. در اینجا می‌بایست شماره تلفن‌همراه و همچنین کدپستی‌تان را وارد کنید تا بعد از مشاهده صورتحساب خود، با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی بتوانید از طریق گزینه پرداخت قبض بدهی خودتان را پرداخت کنید.

پرداخت قبض از طریق اپلیکیشن همراه من: همراه اول به‌صورت رسمی برای تسهیل کار مشتریان خودش اقدام به ساخت اپلیکیشنی با نام همراه من برای گوشی‌های هوشمند کرده است. یکی از ویژگی‌های این برنامه امکان پرداخت قبض میان دوره و پایان دوره شماست. این برنامه از طریق مارکت‌های معتبر و برای هر دو سیستم‌عامل موجود یعنی آی‌او‌اس و اندروید در دسترس است.

mymci-1000x488 پرداخت قبض تلفن‌ همراه در هر سه اپراتور کشور از چه طریقی قابل انجام است؟

روش‌های پرداخت قبض ایرانسل

مشترکان ایرانسل اکثرا از نوع اعتباری بوده و نیازی به پرداخت قبض ندارند. با این حال ایرانسل نیز مشترکان دائمی خودش را فراموش نکرده و راه‌های مختلفی را برای پرداخت قبض آن‌ها در نظر گرفته که در ادامه به معرفی و توضیحی در رابطه با هریک می‌پردازیم.

پرداخت از طریق ستاره ۷ ستاره ۱ مربع (#۱*۷*): مشترکان دائمی ایرانسل می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۷ ستاره یک مربع و زدن گزینه تماس، به منوی مربوط به پرداخت قبض دسترسی پیدا کنند. از طریق این منو می‌توان صورتحساب را مشاهده کرد و با استفاده از اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم آ،ن اقدام به پرداخت قبض نبود.

پرداخت اینترنتی قبض: برای این منظور به وب‌سایت بانک مورد نظرتان بروید و از میان گزینه‌های موجود در منو، بانک‌داری الکترونیک را انتخاب کرده و به قسمت پرداخت قبض مراجعه کنید. حال می‌بایست نوع قبض و اطلاعات خواسته شده را وارد نماید تا در نهایت با استفاده از شماره کارت بانکی و رمز دوم آن، قبض پایان دوره و یا حتی میان دوره سیم‌کارت خودتان را پرداخت کنید.

پرداخت قبض از طریق اپلیکیشن ایرانسل من: ایرانسل برای راحتی کار مشتریان خودش یک اپلیکیشن اختصاصی با نام ایرانسل من را برای سیستم‌‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس توسعه داده است. پس از نصب برای ورود به این سامانه می‌بایست ابتدا رمز عبوری که از طریق اس‌ام‌اس برای شما ارسال می‌شود را وارد کنید. سپس می‌توانید از میان گزینه‌های موجود در صفحه اصلی و یا منو پایین صفحه، وارد صورتحساب شده و با انتخاب گزینه پرداخت صورتحساب و در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی به همراه رمز دوم، بدهی خودتان را پرداخت کنید.

MyIrancell پرداخت قبض تلفن‌ همراه در هر سه اپراتور کشور از چه طریقی قابل انجام است؟

روش‌های پرداخت قبض رایتل

رایتل که به نوعی اپراتور سوم تلفن‌همراه لقب گرفته برای مشتریان دائمی خودش سرویس IVR Payment را در نظر گرفته است. برای استفاده از این سرویس می‌بایست با خط رایتل 200 را شماره گیری کرده (و یا تماس با 09202000000 از طریق سایر خطوط) و با دنبال کردن دستورات تلفن گویا، قبض خودتان را پرداخت کنید. البته گزینه پرداخت قبض در وب‌سایت رسمی این اپراتور نیز در دسترس است.

علاوه بر تمام این‌ روش‌ها شما می‌توانید از طریق ارسال پیامک، مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، تلفن بانک و یا حتی استفاده از دستگاه‌های خودپرداز قبض هر ۳ اپراتور تلفن‌همراه کشور را به راحتی پرداخت کنید.

نوشته پرداخت قبض تلفن‌ همراه در هر سه اپراتور کشور از چه طریقی قابل انجام است؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.