پردازنده‌های AMD در برابر حملات سایبری امن هستند

بعد از آنکه کارشناسان باری دیگر آسیب‌پذیری‌های جدیدی در پردازنده‌های اینتل پیدا کردند، این بار شرکت AMD به عنوان یکی از بزرگترین رقبای این شرکت آمریکایی اعلام کرده که محصولاتش در برابر حملات سایبری هکرها ایمن هستند.
 
سال پیش بدون شک یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقاتی که در حوزه فناوری و امنیت سایبری جهان رخ داد، کشف و رسانه‌ای شدن آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون در پردازنده‌های شرکت اینتل بود.
 
مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.
 
این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به‌گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داده علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون ای‌ام‌دی و ای‌آرام نیز دسترسی یابند.
 
بر اساس گزارش وب سایت TechRadar، اما حالا شرکت AMD با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است که پردازنده‌های تولیدی آن در برابر حملات سایبری و مخرب هکرها از مصونیت بالایی برخوردارند و نیازی نیست کاربران در خصوص نفوذ مجرمان سایبری از طریق آسیب پذیری‌های موجود در پردازنده‌های مربوطه نگرانی خاصی داشته باشند. این در حالیست که هر از گاهی اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی رقیب دیرینه آن یعنی اینتل به گوش می‌رسد که مبنی بر مشکلات و ضعف‌های امنیتی پردازنده‌های آن است و حالا ادعای آن می‌تواند توازن بازار پردازنده‌ها را به هم بریزد.
 
اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادر بورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.
 
ارزش سهام اینتل از زمانی که خبر ضعف‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون در فضای مجازی منتشر شد، کاهش شدیدی پیدا کرد و این شرکت آمریکایی با مشکلات حقیقی و حقوقی متعددی نیز دست و پنجه نرم کرد.