پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۰ شرکت کوالکام در سه ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود

پردازنده‌ اسنپدراگون 830 شرکت کوالکام در سه ماهه‌ دوم سال 2017 معرفی می‌شود

پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۰ شرکت کوالکام در سه ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت‌ های سامسونگ و کوالکام اخیرا اعلام کرده‌اند که به زودی قرار است پردازنده‌ جدید اسنپدراگون ۸۳۵ را به بازار عرضه کنند. با این حال متاسفانه این دو شرکت جزئیات بیشتری در زمینه‌ سخت افزار محصول جدید خود مطرح نکردند. شرکت کوالکام در رابطه با این محصول اعلام کرده است که اطلاعات بیشتری در هفته ‌های آینده منتشر خواهد شد.

آنچه که هم اکنون در رابطه با این محصول می دانیم این است که این پردازنده که با نام اسنپدراگون ۸۳۵ شناخته می‌شود، محصول مشترکی از همکاری دو شرکت بزرگ سامسونگ و کوالکام است. این چیپست از معماری FinFTE 10nm کره‌ بهره خواهد برد. احتمال می‌ رود که این محصول در فصل اول سال آینده‌ میلادی ارائه شود.

با اینکه شایعاتی از این قبیل مورد تایید شرکت سامسونگ قرار نگرفته است؛ اما تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ گلکسی اس ۸ مجهز به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود. همچنین پیش بینی شده است که این گوشی اولین گوشی هوشمندی باشد که از این پردازنده‌ قوی بهره می‌برد.

طبق اخباری که در این زمینه از شرکت کوالکام منتشر شده است ،این شرکت تاکنون به شایعاتی که در رابطه با این محصول منتشر شده، واکنشی نشان نداده است.  به همین دلیل دقیقا معلوم نیست که پردازنده‌ نسل بعدی این شرکت اسنپدراگون ۸۳۰ خواهد بود و یا این شرکت قصد دارد پردازنده‌ مدل اسنپدراگون ۸۳۵ را به تولید کنندگان دستگاه های هوشمند عرضه کند.

براساس شایعاتی که در چین به گوش می‌رسد طبق برنامه‌ها از پیش تعیین شده‌ شرکت Qualcomm قرار است که پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۰ در سه ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۷ در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد.

احتمال می‌رود که پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۰ مجهز به شش و یا هشت هسته‌ Kryo 200 باشد. همچنین این شرکت برای ساخت این محصول هم از فناوری ساخت FinFTE 10nm استفاده خواهد کرد. از ویژگی‌ های احتمالی این چیپست می ‌شود به پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۱۹ و همچنین پشتیبانی از باند Cat.12 اشاره کرد.

.

منبع : phoneArena

نوشته پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۰ شرکت کوالکام در سه ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.