پرچمدار بعدی شیائومی به دوربین سلفی سه‌گانه مجهز می‌شود!

در طی چند ماه اخیر، کمپانی‌های زیادی به توسعه دوربین‌های چندگانه در پشت تلفن‌های خود پرداخته‌اند، اما وجود چنین موردی در زمینه دوربین‌های سلفی، نادر است. اکنون، حرکت روبه جلو و پیشتازانه شیائومی می‌تواند این ویژگی خاص و نادر را به گوشی‌های هوشمند اضافه کند تا انقلابی در زمینه دوربین‌های سلفی چندگانه به‌وجود آید.

پتنت جدید ثبت‌شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که گوشی جدید شیائومی همانند Mi Mix 3 مجهز به یک دوربین سلفی سه‌گانه خواهد بود که این دوربین به‌صورت کشویی در پشت نمایشگر پنهان شده است. البته قراردادن یک ماژول پاپ‌آپ در صفحه‌نمایش و فضای بزرگ ماژول، امکان تعبیه یک دوربین سلفی سه‌گانه را به شیائومی می‌دهد.

در این میان، نمی‌توان قابلیت‌های این دوربین سلفی در پتنت جدید شیائومی را نادیده گرفت، زیرا به‌نظر می‌رسد که این دوربین مشابه دوربین سلفی گوگل پیکسل 3، مجهز به یک لنز فوق عریض (Super Wide Angle) خواهد بود. هم‌چنین این دوربین دارای یک سنسور مونوکروم برای ثبت دقیق اطلاعات نوری از پیکسل‌ها و قابلیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور است. علاوه‌بر تمامی موارد گفته‌ شده، احتمال می‌رود که یک دوربین ToF نیز برای ثبت تصاویر عمق‌دار (مانند قابلیت تشخیص چهره) در این تلفن به کار رود.

با توجه به این موضوع که شیائومی در گوشی‌های جدید خود، کیفیت دوربین‌ها را نیز افزایش می‌دهد، هیچ بعید نیست که این کمپانی از یک دوربین سلفی سه‌گانه هم در تلفن‌های جدید خود استفاده کند. اگر اجرای این پتنت توسط شیائومی ممکن شود، احتمالا باید شاهد حضور یک دوربین سلفی سه‌گانه کشویی در گوشی‌های Mi Mix 4 و یا Mi 10 باشیم.

نکته جالب اینجاست که شرکت ال‌جی نیز یک پتنت مشابه با سه دوربین عقب و سه دوبین سه‌گانه در بریدگی بالای نمایشگر را به ثبت رسانده است. البته این پتنت مجهز به یک دوربین سلفی سه‌گانه ثابت است، در‌حالی که دوربین سلفی شیائومی هنگام فراخوانی در گوشی، توسط یک ماژول کشویی به بالای نمایشگر اضافه می‌شود. هم‌چنین، اگر این دو شرکت، پتنت‌های ثبت‌شده خود را به مرحله تولید برسانند، شاهد یک رقابت سخت و نفس‌گیر در بین این دو کمپانی چینی و کره‌ای خواهیم بود.

نوشته پرچمدار بعدی شیائومی به دوربین سلفی سه‌گانه مجهز می‌شود! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.