پرچم‌داران سری میت ۴۰ هواوی احتمالا با تراشه کایرین ۱۰۲۰ عرضه خواهند شد

اقدامات اخیر وزارت بازرگانی آمریکا نه‌تنها بر فعالیت‌های هواوی تاثیرگذار بوده است؛ بلکه برخی تامین‌کنندگان طرف قرارداد این برند از جمله کمپانی TSMC را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اکنون بسیاری از مردم پیرامون تاثیرات احتمالی این تصمیمات در به تاخیر افتادن تولید تراشه 5 نانومتری آینده کمپانی با نام کایرین 1020 کنجکاو هستند.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهند که ممنوعیت‌های جدید صرفا شامل سفارشات آینده خواهند شد و سفارشات پیشین هواوی مشمول این قوانین نخواهند بود. بدین‌ترتیب فرآیند تولید تراشه‌های 5 و 7 نانومتری مطابق برنامه ادامه خواهد یافت. اما جدیدترین گزارش مخابره شده به سفارشات تراشه‌های 5 و 12 نانومتری اشاره دارد؛ چرا که ظرفیت تولید تراشه‌های 7 نانومتری TSMC پیش‌تر تکمیل شده است. تنها 50 درصد ظرفیت ویفرهای 5 نانومتری مورد استفاده قرار گرفته است. این پدیده بدان معناست که تولید تراشه کایرین 1020 برای اسمارت‌فون‌های سری میت 40 مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته به پیش می‌رود. با این‌حال آینده تراشه‌های کایرین 980 و 990 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که این تراشه‌ها بر پایه فرآیند 7 نانومتری تولید شده‌اند و سفارشات 12 نانومتری متعلق به ایستگاه‌های پایه 5G هستند. هواوی تا پیش از اعمال ممنوعیت‌ها در ماه سپتامبر فرصت دارد تا دست به کار شده و سفارشات دیگری را ارائه نماید.

نوشته پرچم‌داران سری میت 40 هواوی احتمالا با تراشه کایرین 1020 عرضه خواهند شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.