پست فدکس از ارسال بسته‌های دارای دستگاه‌های هواوی به آمریکا خودداری می‌کند

پست فدکس

به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های خارجی روز به روز از ارتباط با هواوی خودداری می‌کنند. پست فدکس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از پذیرش ارسال بسته‌های پستی که حاوی گوشی‌های هواوی هستند، خودداری می‌کند. تحریم‌های دولت ایالات متحده برعلیه هواوی موجب نگرانی سایر شرکت‌های خارجی نسبت به ارتباطشان با این شرکت چینی شده است. برخی از این شرکت‌ها نیز به صراحت اعلام کردند که هرگونه همکاری خود با هواوی را قطع کرده و یا خواهند کرد.

خبر تحریم هواوی توسط سرویس پستی فدکس رسانه‌ای نشده بود تا این‌که یکی از نویسندگان سایت معروف PCMag در انگلستان تصمیم گرفت تا یک نسخه از اسمارتفون هواوی پی 30 پرو را به یکی از کارمندان این مجله در شهر ایندیاناپلیس آمریکا ارسال کند. اما چند روز بعد از ارسال، بسته پستی به فرستنده آن در انگلستان بازگشت داده می‌شود.

نکته جالب این ماجرا، نوشتن جمله “این بسته به علت مشکلات دولت آمریکا و چین برگشت داده شده است” برروی مرسوله پستی بود.

تمامی امور گمرکی و هزینه‌های ارسال این بسته پرداخت شده بودند، اما به نظر می‌رسد که گمرک پستی آمریکا سختگیرتر از گذشته عمل کرده و بسته را به انگلستان مرجوع کرده است. این مجله با پست UPS تماس گرفت تا از وضعیت آن نیز مطلع شود. خوشبختانه این سرویس پستی هیچ مشکلی برای ارسال بسته‌ها ندارد. هم‌چنین UPS اعلام کرد که هیچ قانونی برای منع واردات دستگاه‌های هواوی به آمریکا وجود ندارد.

پست فدکس نیز از توضیح درباره این مشکل خودداری می‌کند و هیچ بیانیه رسمی در مورد ماجرای رخداده صادر نکرده است. چنین اتفاقاتی موجب نارضایتی مشتریان فدکس و از دست دادن بازار رقابتی سرویس‌های پستی خواهد شد.

به هرحال، جنگ تجاری آمریکا و چین گریبان‌گیر تمامی شرکت‌های فناوری و غیرفناوری شده است.

نوشته پست فدکس از ارسال بسته‌های دارای دستگاه‌های هواوی به آمریکا خودداری می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.