پس از تاخیر در عرضه گلکسی فولد هواوی نیز عرضه میت ایکس را به تاخیر انداخت

میت ایکس

مدتی پیش سامسونگ، پس از عرضه گلکسی فولد و مشکلات آن تصمیم گرفت تا به‌طور موقت تولید و عرضه این گوشی را متوقف کند. هم‌اکنون مشکلات مربوط به گلکسی فولد حل شده‌اند و این کمپانی کره‌ای آماده فروش مجدد اولین اسمارتفون تاشو خود است. اما به‌نظر می‌رسد که علاوه‌بر سامسونگ، هواوی نیز تصمیم گرفت عرضه تلفن میت ایکس را به تاخیر بیاندازد تا به سرنوشت رقیب کره‌ای خود دچار نشود.

مقامات سامسونگ در کنفرانس “Electronic Tech Week” کره جنوبی اعلام کردند که پوشش محافظ لایه فیلم نمایشگر گوشی را محکم‌تر نصب کرده‌اند و فاصله بین لولا‌ها نیز حذف شده‌ تا از ورود ذرات گرد‌و‌غبار و آلودگی به نمایشگر جلوگیری کنند.

براساس گزارش مذکور، گلکسی فولد در ماه آینده روانه بازار خواهد شد تا رقیب قدرتمندی برای میت ایکس باشد. اما هواوی نیز در عرضه اولین گوشی تاشو خود با مشکل مواجه شده است. چسب‌های شفاف شرکت BOE که در نمایشگر‌های OLED و انعطاف‌پذیر هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط کمپانی آمریکایی 3M تامین می‌شوند. این موضوع و تحریم‌های آمریکا علیه چینی‌ها سبب اختلال در روند عرضه محصولات آمریکایی به شرکت‌های چینی از جمله هواوی می‌شود. تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر آینده صنعت گوشی‌های انعطاف‌پذیر خواهند گذاشت.

ادعا می‌شود که سامسونگ عرضه گلکسی فولد را دوباره به تاخیر می‌اندازد تا آموزش‌های بیشتری را درباره این تلفن به کارمندان و نمایندگان خود ارایه دهد. به عنوان مثال، پوشش محافظ تعبیه‌شده برروی نمایشگر انعطاف‌پذیر را که بخش جدا‌نشدنی است نباید از روی آن جدا کرد.

مشکلات مربوط به گلکسی فولد حل شده است

قبل از عرضه اولیه گلکسی فولد، اخباری مربوط به زنجیره تامین‌کننده‌های سامسونگ منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت با شرکت ژاپنی Sumitomo Chemical برای یک تولید پلی‌آمید شفاف (PI)، لوکس و خاص همکاری می‌کند.

رسانه‌های کره‌ای این مطلب را هم اضافه کردند که سامسونگ فقط از این ماده برای ساخت نمایشگر استفاده نکرده و ماده جدیدی برای گوشی تاشو خود در نظر گرفته که توانایی رقابت بالایی با سایر محصولات دارد. لایه HCAF (روکش سخت و مقاوم در برابر اثر‌انگشت) در بخش بالایی لایه PET قرار گرفت و نوار چسبنده و شفاف در برابر نور نیز که توسط شرکت Samsung SDI تولید شده به بخش PI (پلی‌آمید شفاف) متصل شده است.

لایه HCAF همان پوششی است که در آخرین لایه نمایشگر قرار می‌گیرد و حفاظت از صفحه‌نمایش تلفن را برعهده دارد.

پیش از این تصور می‌کردیم که لایه PI به آسانی برروی نمایشگر OLED قرار می‌گیرد، زیرا چسب با دوام و انعطاف‌پذیر آن مسئول اتصال این دوبخش به یکدیگر بود. همین عامل، سبب کشیده‌شدن نمایشگر در مواقع خم‌شدن آن می‌شد اما نمایشگر از سطح پایینی خود جدا نمی‌شد و شکستگی یا ترک را برای گوشی به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ برای حل این مشکل، لایه ضد‌ اثرانگشت را به صورت محکم‌تر نصب کرد و همپوشانی آن با گوشه‌های نمایشگر را افزایش داد، به‌طوری که لایه محافظ دیگر دیده نمی‌شود و کاربر را دچار اشتباه نمی‌کند که آن را از نمایشگر جدا کند. مشکل لولا نیز حل شده تا از ورود گرد‌و‌غبار به بخش زیرین صفحه‌نمایش جلوگیری کند.

نوشته پس از تاخیر در عرضه گلکسی فولد هواوی نیز عرضه میت ایکس را به تاخیر انداخت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.