پشتیبانی آی‌پد پرو اپل از ماوس در نسخه جدید iOS

زمانی که اپل تبلت آی‌پد پرو را معرفی کرد، این محصول قابلیت متصل شدن به کیبورد مخصوص خود را داشت. اکثر کاربران احساس کردند که اپل با عرضه یک کیبورد جانبی در کنار آی‌پد پرو، قصد دارد تا نشان دهد این محصول می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ‌ها شود. امروز این حدس به واقعیت نزدیک‌تر شد و قرار است اپل در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS قابلیت متصل شدن ماوس به آی‌پد پرو را عرضه کند.

طبق اطلاعاتی که از یک پادکست Connected منتشر شده، می‌توان متوجه شد که اپل بروزرسانی‌های بزرگ‌ و جدیدی را برای iOS 13 در نظر گرفته است. یکی از نویسندگان بخش Mac Stories در گفتگویی که با این پادکست داشته، اشاره کوچکی به پشتیبانی این تبلت از ماوس در iOS 13 کرده بود.

آی‌پد پرو هم‌اکنون نیز از کیبورد اختصاصی اپل با نام Smart Keyboard پشتیبانی می‌کند. این کیبورد با استفاده از اتصال بی‌سیم بلوتوث و پورت USB-C به آی‌پد پرو متصل می‌شود. اگر این شایعه درست باشد و اپل در iOS 13 قابلیت پشتیبانی از ماوس را به آیپد حرفه‌ای خود اضافه کند، شاهد حضور قابلیت‌ها و نرم‌افزارهای جدیدی در این سیستم‌عامل خواهیم بود. البته نمی‌توان انتظار داشت که این قابلیت در گوشی‌های آیفون عرضه شود، زیرا اکثر کاربران حس خوبی در هنگام کار با ماوس در نمایشگر نسبتا کوچک گوشی‌های آیفون، نخواهند داشت و از طرفی این کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود!

هم‌چنین انتظار می‌رود که نسخه 13 سیستم‌عامل iOS اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2019) به‌طور رسمی معرفی شود. چندی پیش هم خبری مبنی‌بر پشتیبانی نسخه 10.15 سیستم‌عامل مک از اضافه‌کردن آی‌پد پرو به عنوان یک نمایشگر خارجی به کامپیوتر‌های مک منتشر شد.

نوشته پشتیبانی آی‌پد پرو اپل از ماوس در نسخه جدید iOS اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.