پوشش اینترنت پرسرعت در استان همدان ۷۶ درصد است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان اعلام کرد: به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا پایان هفته دولت کل پروژه های ارتباطات در حوزه مخابرات، همراه اول، ایرانسل، پست و پست بانک به صورت متمرکز افتتاح شود.
 
مجتبی ساکی در شورای اداری شهرستان بهار، با بیان اینکه شهرستان بهار از لحاظ ارتباطی از زیرساخت های خوبی برخوردار است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که عدالت ارتباطی در کل کشور ایجاد شود و در روستاها یک سرویس تلفن ثابت، یک سرویس تلفن همراه و یک سرویس اینترنت برقرار شود.
 
وی افزود: تلفن ثابت و همراه داریم و برنامه وزارت ارتباطات در مرحله بعد، برقراری هر یک از این سرویس ها در هر روستا است به طوریکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از یک سرویس تلفن همراه و یک سرویس اینترنت برخوردار می شوند.
 
ساکی در ادامه به بیان وضعیت شاخص های ICT شهرستان بهار در مقایسه با استان همدان و کل کشور پرداخت و بیان کرد: شهرستان بهار در برخورداری از پوشش تلفن ثابت از ۱۷ درصد WLL و ۸۳ درصد پوشش سیمی برخوردار است که در مجموع دارای ۱۰۰ درصد تلفن ثابت است.
 
وی پوشش همراه اول در کلیه روستاهای بهار را به جز ۳ روستا دارای پوشش دهی مطلوب خواند و پوشش دهی ایرانسل را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: برخورداری روستاهای شهرستان بهار از سرویس اینترنت پرسرعت ۷۴درصد پوشش ADSL و ۱۷ درصد همراه اول، ۷۴ درصد ایرانسل و ۳۰درصد پوشش های‌وب است که در مجموع ۸۹ درصد بوده و در این بین پوشش اینترنت پرسرعت در استان همدان ۷۶ درصد و در کل کشور ۴۹ درصد است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه به مشکلات حوزه ارتباطات اشاره کرد که قطع برق، باند ۷۰۰ و ۸۰۰ فرکانس که برای ارائه اینترنت پرسرعت به طور کامل در اختیار ارائه خدمات و سرویس دهی نیست، مشکل رومینگ، توسعه مستمر و تعدد فناوری که موجب تغییر خواسته ها می شود و وزارت ارتباطات باید متناسب با نیاز مردم پیش برود و رشد ترافیک مصرفی از جمله آنهاست.
 
وی بیان کرد: روستاهای فاقد فیبرنوری در برنامه فیبرنوری قرار گرفته اند که این طرح در ۳ فاز به انجام خواهد رسید که فاز اول به میزان ۳ و نیم کیلومتر در فاز اول کلنگ زنی می شود همچنین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به دنبال توسعه ۳G و ۴G در روستاها هستند.
 
وی در پایان از حمایت حوزه ارتباطات از طرح های نوآورانه خبر داد و گفت: اشخاصی که در حوزه های مختلف صنعت و معدن ، کشاورزی و ... دارای طرح های نوآورانه وابسته به تکنولوژی IT هستند، از سوی اداره کل ارتباطات از ۲۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برخوردار می شوند.
 
گفتنی است؛ شورای اداری شهرستان بهار با محوریت افتتاح ۱۳ پروژه به ارزش ۷ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان از پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان برگزار شد.
 
افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان بهار با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بهار، مدیرعامل مخابرات منطقه همدان و مدیران دستگاه های اجرایی بهار و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام شد.