پوکو X3 NFC با تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۲G و قیمت‌گذاری رقابتی رسما معرفی شد

پس از انتظاری طولانی کمپانی شیائومی بالاخره از اسمارت‌فون میان‌رده جدید سری پوکو با نام پوکو X3 NFC رونمایی کرد. شاید کمی عجیب به‌نظر برسد؛ اما در نام رسمی این هندست از واژه “NFC” استفاده شده است. با این‌حال پوکو X3 NFC دارای ویژگی‌های جالب‌توجه دیگری است که حقیقتا قابل تحسین هستند. این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 732G ساخت کوالکام روانه بازار می‌شود. در واقع پوکو X3 NFC نخستین گجت مجهز به این پلتفرم محسوب می‌شود. کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه قدرتمندترین پردازنده 4G از سری اسنپ‌دراگون 700 تا به امروز است.

پنل جلویی گوشی از یک نمایشگر غول‌پیکر 6.67 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 20:9 میزبانی می‌کند. این نمایشگر به منظور خلق تجربه گیمینگ روان برای کاربران از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی برخوردار است. سنسور دوربین سلفی نیز درون یک حفره دایروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر پنهان شده است. دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فناوری خوشه‌بندی پیکسلی برای ثبت تصاویری باکیفیت بالاتر در روشنایی روز است.

حسگرهای دوربین تعبیه شده در قسمت پشتی پوکو X3 NFC حقیقتا یکی از نقاط قوت این هندست میان‌رده به‌شمار می‌روند. این اسمارت‌فون مجهز به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با حسگر IMX682 سونی، گشودگی دیافراگم f/1.73 و لنز 6P است. دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید 119 درجه‌ای یکی دیگر از مولفه‌های ماژول دوربین محسوب می‌شود. 2 دوربین دیگر نیز مجهز به حسگرهای 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 هستند. یکی از این دوربین‌ها مخصوص ثبت تصاویر نمای نزدیک (کلوزآپ) بوده و دیگری به منظور سنجش اطلاعات عمق صحنه هنگام ثبت تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوکو از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی نظیر Skyscaping 3.0 (حالت شبانه) و حالت ویدیویی ShootSteady برای تثبیت مصنوعی تمامی کلیپ‌ها بهره گرفته است.

پوکو X3 NFC روشنایی را در زندگی واقعی منعکس می‌کند

باتری غول‌پیکر 5160 میلی‌آمپرساعتی یکی دیگر از ویژگی‌های واقعا هیجان‌انگیز پوکو X3 NFC به‌شمار می‌رود. این هندست از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی نموده و همراه با یک شارژر 33 واتی مناسب در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. پورت USB-C در قسمت تحتانی دستگاه تعبیه شده و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در کنار آن قرار دارد. چنان‌چه مایل به پخش موسیقی از طریق اسپیکرهای پوکو X3 NFC هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که کیفیت بلندگوهای استریوی دوگانه گوشی حقیقتا تحسین‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. در این‌حالت قطعه گوشی نقش اسپیکر فوقانی را ایفا نموده و دارای حفره‌ای با حجم معادل 4 سی‌سی است. همچنین بلندگوی دیگر در قسمت تحتانی دستگاه نیز دارای حجمی معادل 1 سی‌سی است.

اسلایدهای رسمی از معرفی پوکو X3 NFC

با توجه به نام هندست بهره‌مندی آن از اتصال NFC کاملا بدیهی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال سایر گزینه‌های ارتباطی دستگاه شامل اتصال وای‌فای a/b/g/n/ac، بلوتوث 5.1 و درگاه سیم‌کارت دوگانه است. اسلات سیم‌کارت دوم دارای کاربری دوگانه بوده و از کارت حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این هندست دارای گواهی حفاظتی IP53 برای مقاومت در برابر آب‌خوردگی و گردوغبار است. بعلاوه پنل جلویی پوکو X3 NFC دارای روکش محافظ گوریلا گلس 5 بوده و پنل پشتی آن نیز از جنس پلی‌کربنات (پلاستیک) ساخته شده است.

پوکو X3 NFC از فناوری LiquidCool Technology 1.0 Plus برخوردار است. در نتیجه این هندست به منظور امکان خنک‌کنندگی داخلی و تهویه حرارتی موثر از لوله‌های مسی توزیع‌کننده حرارت و یک صفحه گرافیتی بهره می‌گیرد. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور نیز در قسمت جانبی بدنه گوشی قرار دارد.

پوکو X3 NFC با 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. این هندست در مدل‌های رنگی خاکستری سایه‌دار (Shadow Gray) و آبی (Cobalt Blue) و با قیمت‌گذاری تنها 229 و 269 یورو در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. عرضه این هندست از روز 8 سپتامبر (18 شهریورماه) آغاز شده و تا 11 سپتامبر (21 شهریورماه) ادامه خواهد یافت. خریداران اولیه حتی می‌توانند این هندست را با قیمت‌گذاری ارزان‌تر معادل با 199 یا 249 یورو (بسته به پیکره‌بندی حافظه) تهیه نمایند.

نوشته پوکو X3 NFC با تراشه اسنپ‌دراگون 732G و قیمت‌گذاری رقابتی رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.