پژمانفر بازهم مدعی شد: آرمان وزیر ارتباطات پیوستن افراد به توییتر است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه گاهی شورای عالی فضای مجازی در حد یک شورای مشورتی تقلیل پیدا کرده است گفت: نسبت به اینکه خواسته های نظام در فضای مجازی از طریق این شورا دنبال شود ناامید شدیم.
 
 
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در نشست رسانه ای پیام رسان های داخلی؛ تقویت یا تضعیف گفت: شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی قرار بود به عنوان قرارگاه در حوزه مباحث فضای مجازی ورود پیدا کند و امید داشتیم که خواسته های نظام از همان طریق پیگیری کند اما روند حاکم بر شورا به دلیل مدیریت ناصحیح در شورا موجب شد که گاهی آن را در حد یک شورای مشورتی تقلیل دهند.
 
وی ادامه داد: این شرایط موجب شد تا نسبت به اینکه خواسته های نظام در فضای مجازی از طریق این شورا دنبال شود ناامید شویم.
پژمانفربا اشاره به ورود مجلس به قانون گذاری در این حوزه گفت: این ورود از  منظر ضعف عملکرد شورا  و برای جبران خلا ها بوده است.
 
وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیسیون فضای مجازی در مجلس گفت: متاسفانه با فشارهایی که از بیرون از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات ایجاد شد، مجلس نتوانست این موضوع را در قالب کمیسیون مستقل دنبال کند اما همچنان ضرورتش وجود دارد چون ابعاد و ظرفیت پرداخت به فضای مجازی از کمیسیون هم بیشتر است.
 
وی با اشاره به فعالیت کمیته ای که در کمیسیون فرهنگی مجلس برای رسیدگی به این امور تشکیل شده است، گفت: در این کمیته چند مورد از جمله بحث صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی دنبال کردیم.
پژمان‌فر گفت: متاسفانه شاهد هستیم که به بهانه های مختلف صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی انجام نمی شود و در این زمینه کوتاهی هایی صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه آخرین جلسه بررسی کلیات طرح حمایت از پیام رسان های داخلی امروز در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود گفت: موضوع کودکان در فضای مجازی را نیز شروع کرده‌ایم که در این زمینه نیز هم فرصت ها و هم تهدید های وجود دارد که لازم است بستر قانونی برای استفاده از فرصتها و مقابله با تهدید ها به وجود بیاید.
با تاکید بر اینکه اقدام مجلس در این زمینه موازی‌کاری نیست گفت :چون هنوز شورای عالی فضای مجازی به درستی به این زمینه ورود پیدا نکرده وظیفه مجلس است که به عنوان قوه مقننه ورود پیدا کند و بسترهای قانونی فعالیت در این عرصه را فراهم کند.
 
وی همچنین درباره گلایه‌های معاون مرکز ملی فضای مجازی از عدم همکاری وزارت ارتباطات، با یادآوری اینکه این شورا و مرکز ملی فضای مجازی نهاد بالادستی است گفت: مشکل در این زمینه صرفاً بودجه نیست بلکه اراده هایی است که متاسفانه شکل نمی گیرد.
این نماینده مجلس با انتقاد از فعالیت‌های وزیر ارتباطات در توییتر گفت: متاسفانه وزیر آرمانش این است که چند نفر را به توییتر اضافه کند و برای آمدن هر کس به توییتر جشن می‌گیرد. درباره اینکه این اقدامات غلط و غیرقانونی است باید نهاد بالادستی وارد شود؛ نهاد بالادستی وزارت ارتباطات هم شورای عالی فضای مجازی است.