پیشنهاد معاون وزیر ICT به کاربران ایرانی

معاون وزیر ارتباطات از کاربران ایرانی خواست تا با استفاده از موتورهای جست‌وجوگر ملی باعث افزایش کاربرد آن‌ها شوند.
 
نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در پاسخ به این سوال که موتورهای جست‌وجوگر بومی چند درصد می‌توانند سهم بازار ایران را در اختیار بگیرند، گفت: برای داشتن شبکه ملی اطلاعات باید ابزارهایی تولید کنیم که به ما کمک کند تا در اندازه‌های ملی مستقل باشیم.
 
وی افزود: موتور جست‌وجوگر، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی از ابزارهای یک شبکه مستقل است اما از لحاظ کاربرد، ظرفیت، توانایی، شرایط بازار و رقبا نیز در آن اثرگذار است.
 
وی اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد ما به کاربران ایرانی این است حتما Browser و موتورهای جست‌وجوگر ایرانی را در صفحه اول خود قرار دهند و جست‌وجوهای خود را ابتدا با این ابزار انجام دهند زیرا این جست‌وجوها به موتورهای جست‌وجوگر آموزش می‌دهد و باعث جمع‌آوری داده می‌شود لذا همان‌طور که با جست‌وجو از طریق گوگل باعث تقویت آن می‌شویم با حمایت ملی از این موتورها نیز می‌توانیم باعث تقویت آن‌ها شویم.
 
او با بیان اینکه موتورهای جست‌وجوگر از سوی بنگاه‌های خصوصی راه‌اندازی شده‌اند، افزود: اگر بتوانیم با همیاری همه مردم و کاربران باعث شویم تا کاربرد این موتورها افزایش پیدا کند به تدریج منابع اطلاعاتی آن‌ها نیز غنی‌تر می‌شود و بهتر می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.
 
وی اضافه کرد: البته ممکن است در روزهای اول درصدی از خدمات را در جست‌وجوها به نحو مطلوب نشان ندهد اما قطعا در دفعات بعد و زمانی که استفاده از آن افزایش پیدا می‌کند این کار را به خوبی انجام می‌دهند. بنابراین انتظار داریم تمام کاربران از ابزارهای ایرانی حمایت کنند و آن را مورد استفاده قرار دهند.
 
وی همچنین در خصوص شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات گفت:‌ شعار صداقت، اعتماد و اعتبار شعار بسیار استراتژیکی است زیرا اگر خبر صدق نباشد ارزش ندارد. بنابراین اصیل‌ترین شاخص برای خبر صداقت و درستی آن است و طبیعتا شنونده نیز به آورنده خبر درست اعتماد می‌کند.
 
جهانگرد اظهار کرد: خبرگزاری که مولد و منتشر کننده خبرهای صادقانه باشد نزد مردم معتبر می‌شود و ایسنا چنین شخصیتی نزد مردم دارد.