پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد

شرکت سونی در سال مالی 2014 مجموعا 40 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رساند. اما چالش‌های جدید پیش روی کمپانی بدان معناست که تنها پس از گذشت 5 سال، غول ژاپنی در جدیدترین پیش‌بینی میزان فروش خود رقم 40 میلیونی پیشین را به 4 میلیون واحد تقلیل داده است.

علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه برای فروش 5 میلیون دستگاهی اسمار‌ت‌فون طی سال مالی 2019 (حد فاصل 1 آوریل 2019 تا 31 مارس 2020) اکنون سونی پیش‌بینی‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و به‌دنبال پشت سر گذاشتن یک دوره 3 ماهه کاملا وحشتناک که در آن تنها 900 هزار اسمارت‌فون فروخته شد؛ برآورد فروش سالیانه خود را به 4 میلیون دستگاه کاهش داد. این رقم نشان‌دهنده ثبت یک رکورد ضعیف توسط کمپانی و فروش کم‌تر از 1 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های سونی طی یک دوره زمانی 3 ماهه برای نخستین بار است. به منظور دستیابی به چشم‌اندازی بهتر از این مشکل بایستی خاطرنشان کرد که تنها 12 ماه قبل شرکت سونی موفق شد فروش چشمگیر 2 میلیون دستگاهی را تجربه نماید.

اسمارتفون سونی اکسپریا 1

طی 2 ماهه نخست دوره زمانی 3 ماهه، سونی هیچ‌گونه محصول بزرگی را روانه بازار نکرد و در عوض تا حدود زیادی به فروش اسمارت‌فون‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس تکیه کرد. اما با نزدیک شدن به آغاز ماه ژوئن، غول ژاپنی جدیدترین پرچم‌دار خود با نام اکسپریا 1 را در اکثر بازارهای بین‌المللی عرضه کرد. این اسمارت‌فون به‌طور مکرر از فهرست موجودی بسیاری از بازارها خارج شد و این موضوع نهایتا از نرخ تقاضای بالا برای هندست مذکور حکایت داشت. با این‌حال آخرین آمار مربوط به فروش کمپانی نشان می‌دهد که در حقیقت، فرآیند تامین موجودی هندست در بازار به‌صورت محدود اجرا شده است.

میزان زیان‌دهی مالی واحد اسمارت‌فون سونی طی 3 ماهه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که کمپانی ژاپنی، دیگر گزارش مالی مجزا برای کسب‌وکار خود را منتشر نمی‌کند. سونی پیش‌تر هشدار داده بود که احتمالا تا دوره 3 ماهه منتهی به مارس سال 2021 به سودآوری نخواهد رسید. کمپانی امیدوار است که با ادامه روند کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش میزان فروش خود به‌دنبال آغاز محبوبیت بیش‌تر اسمارت‌فون‌های 5G به این هدف دست پیدا کند.

نوشته پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.