چتر اینترنت رایگان در پارک های شهر بوشهر گشوده شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح چتر وای فای اینترنت در پارک ها و مکان های پرتردد شهر بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: برای رفاه زندگی شهروندان که در بستر کالبدی شهر زندگی و تردد می ‌کنند، ضمن کاهش هزینه های زندگی شهروندی‌ باید سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم.
 
وی افزود: در همین راستا در کلیه پارک های سطح شهر بوشهر چتر وای فای گسترده شده است، این‌ کار نیاز به بستر‌ سازی فناوری و ارتباطات دارد‌ و از این رو فضاهای عمومی و پر تردد و کلیه پارک های موجود در ساحل و سطح شهر شامل حال حمایت چتر عمومی خدمات رسانی فناوری اطلاعات می شوند.
 
سملیان اظهار کرد:‌ خدمات‌ چتر عمومی اینترنت می‌تواند جایگزین حمل و نقل و تردد فیزیکی شهروندان شده و از بسیاری از رفتارهای نابهنجار اجتماعی که در پی این ترددها رخ می دهد‌ جلوگیری کرده و در یک بستر هوشمندانه شهروندان با هم تبادلات سازنده داشته باشند. بر این مبنا فضاهای پر تردد شهری از جمله پارک ‌ها در دستور کار قرار گرفت و این امر در بافت مرکزی شهر نیز توسعه می یابد.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: با ایجاد این بستر برای بسیاری از شهروندان و گردشگران که در ‌بافت مرکزی  تردد می کنند ضمن ارایه بسیاری از خدمات شهری امکان استفاده رایگان از فناوری و اینترنت فراهم می ‌شود و حجم 3۰۰ مگابایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.